Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2412
Название: Школи на Підкарпатській Русі в 1919-1929 роках
Другие названия: Schools in carpathian ruthenia in 1919-1929 years
Авторы: Делібалтова, Ю. В.
Ключевые слова: Підкарпатська Русь, Закарпаття, освіта, українські та чеські школи, шкільна система, русини
Дата публикации: 2014
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Делібалтова, Ю. В. Школи на Підкарпатській Русі в 1919–1929 роках [Текст] / Ю. В. Делібалтова // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Історія / відп. за вип. С. Федака. – Ужгород : Говерла, 2014. – Вип. 1 (32). – С. 25–30. – Рез.– рос., англ. – Бібліогр.: с. 29–30 (16 назв).
Серия/номер: Історія;
Краткий осмотр (реферат): У статті висвітлюються деякі особливості шкільної освіти на Підкарпатській Русі (Закарпаття) в 1919-1929 рр., впливу чехословацької влади на освіту та культурне життя Закарпаття. 10 вересня 1919 р. в Сен-Жермені, а 4 червня 1920 р. в Тріаноні були підписані міжнародні договори, за якими Закарпаття увійшло до складу Чехословацької республіки, діставши офіційну назву Підкарпатська Русь. Культурна спадщина, що збереглася від Австро-Угорської імперії, на Закарпатті виявилася тяжкою. Система освіти була дуже поганою, а населення, в більшості, – малограмотним. З перших днів влада Чехословацької республіки проводила активну освітню політику. В Чехословаччині у 20-30-ті рр. ХХ ст. були створені й успішно діяли десятки українських наукових установ, організацій, спілок і видавництв, вищих навчальних закладів. До цього доклала свої зусилля українська політична еміграція. Влада Чехословаччини сприяла створенню та поширенню української школи та культури. Були певні прорахунки в політиці стосовно освіти в цьому регіоні, проте вони не можуть затьмарити ті успіхи, яких досягла Підкарпатська Русь на освітній і культурній ниві у 20-30-х рр. ХХ ст. Ключові слова: Підкарпатська Русь, Закарпаття, освіта, українські та чеські школи, шкільна система, русини.
Описание: In the article some features of schooling in Carpathian Ruthenia in 1919-1929 years are determined. On the 10th of September 1919 in Sen-Zhermen and on the 4th of June 1920 in Trianon two international agreements were signed, which said that Transcarpathian region united with Czech Republic and took the name of Carpathian Ruthenia. The cultural heritage that remains after Austria-Hungarian empire in Transcarpathion region was difficult. The system of education was bad, and the most of citizens were semi-literate. From the very beginning the Czech government began to work on this problem. In Czech Republic in 20-30 years of the twentieth century many scientific institutions, organizations, educational establishments, publishing houses were presented and started to work. Ukrainian political emigration took part in it too. The government of Czech Republic contributed to the creation and dissemination of Ukrainian school and culture, a great number of schools and cultural clubs were opened. There were some political unagreements in this region. But no one can hide the success that Carpathian Ruthenia had in cultural and educational spheres in 20-30 years of the twentieth century. Keywords: Carpathian Ruthenia, Transcarpathia, education, Ukrainian and Czech schools, school systеm, Ruthenians.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2412
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Історія Випуск 1(32) - 2014

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ШКОЛИ НА ПІДКАРПАТСЬКІЙ РУСІ В 1919-1929 РОКАХ.pdf246.44 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.