Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2412
Назва: Школи на Підкарпатській Русі в 1919-1929 роках
Інші назви: Schools in carpathian ruthenia in 1919-1929 years
Автори: Делібалтова, Ю. В.
Ключові слова: Підкарпатська Русь, Закарпаття, освіта, українські та чеські школи, шкільна система, русини
Дата публікації: 2014
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Делібалтова, Ю. В. Школи на Підкарпатській Русі в 1919–1929 роках [Текст] / Ю. В. Делібалтова // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Історія / відп. за вип. С. Федака. – Ужгород : Говерла, 2014. – Вип. 1 (32). – С. 25–30. – Рез.– рос., англ. – Бібліогр.: с. 29–30 (16 назв).
Серія/номер: Історія;
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлюються деякі особливості шкільної освіти на Підкарпатській Русі (Закарпаття) в 1919-1929 рр., впливу чехословацької влади на освіту та культурне життя Закарпаття. 10 вересня 1919 р. в Сен-Жермені, а 4 червня 1920 р. в Тріаноні були підписані міжнародні договори, за якими Закарпаття увійшло до складу Чехословацької республіки, діставши офіційну назву Підкарпатська Русь. Культурна спадщина, що збереглася від Австро-Угорської імперії, на Закарпатті виявилася тяжкою. Система освіти була дуже поганою, а населення, в більшості, – малограмотним. З перших днів влада Чехословацької республіки проводила активну освітню політику. В Чехословаччині у 20-30-ті рр. ХХ ст. були створені й успішно діяли десятки українських наукових установ, організацій, спілок і видавництв, вищих навчальних закладів. До цього доклала свої зусилля українська політична еміграція. Влада Чехословаччини сприяла створенню та поширенню української школи та культури. Були певні прорахунки в політиці стосовно освіти в цьому регіоні, проте вони не можуть затьмарити ті успіхи, яких досягла Підкарпатська Русь на освітній і культурній ниві у 20-30-х рр. ХХ ст. Ключові слова: Підкарпатська Русь, Закарпаття, освіта, українські та чеські школи, шкільна система, русини.
Опис: In the article some features of schooling in Carpathian Ruthenia in 1919-1929 years are determined. On the 10th of September 1919 in Sen-Zhermen and on the 4th of June 1920 in Trianon two international agreements were signed, which said that Transcarpathian region united with Czech Republic and took the name of Carpathian Ruthenia. The cultural heritage that remains after Austria-Hungarian empire in Transcarpathion region was difficult. The system of education was bad, and the most of citizens were semi-literate. From the very beginning the Czech government began to work on this problem. In Czech Republic in 20-30 years of the twentieth century many scientific institutions, organizations, educational establishments, publishing houses were presented and started to work. Ukrainian political emigration took part in it too. The government of Czech Republic contributed to the creation and dissemination of Ukrainian school and culture, a great number of schools and cultural clubs were opened. There were some political unagreements in this region. But no one can hide the success that Carpathian Ruthenia had in cultural and educational spheres in 20-30 years of the twentieth century. Keywords: Carpathian Ruthenia, Transcarpathia, education, Ukrainian and Czech schools, school systеm, Ruthenians.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2412
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Серія: Історія Випуск 1(32) - 2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ШКОЛИ НА ПІДКАРПАТСЬКІЙ РУСІ В 1919-1929 РОКАХ.pdf246.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.