Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24879
Назва: Теоретичний аспект формування соціальної компетентності у навчально-виховних програмах дітей дошкільного віку із порушеннями розумового розвитку
Інші назви: THEORETICAL ASPECT OF FORMATION OF SOCIAL COMPETENCE IN EDUCATIONAL PROGRAMS OF PRESCHOOL AGE CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
Автори: Курєнкова, Анна Володимирівна
Kurienkova, Anna
Ключові слова: соціальна компетентність, навчально-виховні програми, дошкільники із порушеннями розумового розвитку, social competence, educational programmes, preschool children with intellectual disabilities
Дата публікації: 2019
Видавництво: Вид-во УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Курєнкова, А. В. Теоретичний аспект формування соціальної компетентності у навчально-виховних програмах дітей дошкільного віку із порушеннями розумового розвитку [Текст] / А. В. Курєнкова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 2 (45). – С. 104–108
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Формування соціально компетентної особистості із порушенням інтелектуального розвитку є пріоритетним у сучасній освітній діяльності, однак недостатність теоретичний та практичних надбань із даної проблеми зумовлює актуальність дослідження. Мета статті: аналіз теоретичного аспекту формування соціальної компетентності у навчально-виховних програмах дітей дошкільного віку із порушеннями розумового розвитку. Методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення та систематизація. У статті приділено особливу увагу аналізу програм розвитку дітей дошкільного віку з порушенням розумового розвитку. Виявлено, що перша програма має більше спрямування на надання дітям різнобічних знань, а друга– спрямована на формування базових вмінь та навичок. Відмічено, що 7 розділів «Програми розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю» спрямовані на формування у дітей в основному знань та вмінь.
Formation of a socially competent person with intellectual disabilities is a priority in modern educational activities, but lack of theoretical and practical achievements in this sphere determines relevance of the study. The purpose of the article is to provide an analysis of the theoretical aspect of formation of social competence in the educational programs of preschool age children with intellectual disabilities. Methods used: analysis, synthesis and generalization were used. The article devotes special attention to the analysis of programs for development of preschool age children with mental development disorders. It has been found out that the first program is focused mainly on providing children with comprehensive knowledge, and the second one is aimed at building basic skills and abilities. Seven sections of the «Program of development of preschool age children with mental retardation» have been analyzed through the prism of social competence formation. It is noted that this program is aimed at formation of knowledge and skills in children in general. It is stressed that the basis of the program «Formation of social skills» is the process of establishing cooperation of the child with an adult and forming of preschool children’s social experience. Three sections of correctional-developmental work are covered within this program: «I myself», «I and others», «I and environment». An analysis of development programs has shown that they are aimed at: providing preschool age children with intellectual disabilities with knowledge of the social environment and peculiarities of interaction in it; elementary acquaintance with human emotions. We have not found special programs and methodological recommendations regarding development of social competence of preschool children with intellectual disabilities.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24879
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (45) - 2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Курєнкова Анна Володимирівна.pdf298.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.