Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарабаза, І. А.-
dc.contributor.authorKarabaza, Iryna-
dc.date.accessioned2019-09-19T08:27:15Z-
dc.date.available2019-09-19T08:27:15Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКарабаза, І. А. Бренд міста: аналіз позицій європейських міст у світових рейтингах / І. А. Карабаза // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород, 2019. – Вип. 25, Ч. 1. – С. 99-103.uk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25634-
dc.description.abstractМетою статті є вивчення позицій європейських міст у світових рейтингах для використання їхнього до- свіду у процесі розроблення стратегій брендів вітчизняних міст. Аналізуючи світовий індекс сили міст, визначено, що серед 44 міст світу, які зайняли лідируючі позиції у світі, 14 міст – це європейські міста. Рейтинг Лондона є найвищім серед брендів міст світу. Серед європейських міст перші місця у 2018 році, окрім Лондона, належать Парижу, Ам- стердаму та Брюсселю. Встановлені основні конкурентні переваги Лондона як міста-бренда. Проаналізовано рейтинги українських міст у міжнародних рейтингах. Узагальнено процес формування успішної стратегії розроблення бренда для міст. Практичне значення одержаних результатів полягає в можливості їх використання під час розроблення заходів просування українського бренда міста на світові ринки.uk
dc.description.abstractЦелью статьи является изучение позиций европейских городов в мировых рейтингах для использо- вания их опыта в процессе разработки стратегий брендов отечественных городов. Анализируя мировой индекс силы городов, в статье определено, что среди 44 городов мира, которые занимают лидирующие позиции в мире, 14 городов – это европейские города. Рейтинг Лондона является наивысшим среди брендов городов мира. Среди европейских горо- дов первые места в 2018 году, кроме Лондона, принадлежат Парижу, Амстердаму и Брюсселю. Установлены основные конкурентные преимущества Лондона как города-бренда. Проанализированы рейтинги украинских городов в между- народных рейтингах. В статье обобщен процесс формирования успешной стратегии разработки бренда для городов. Практическое значение полученных результатов заключается в возможности их использования при разработке меро- приятий продвижения украинских брендов городов на мировые рынки.uk
dc.description.abstractThe purpose of the article is to study the European cities' positions in world rankings in order to use their experience in the development of domestic cities brand strategies. As part of the study, the following methods have been used: the methods of analysis (while studying the European cities' positions on the world ranking list of the most successful cities), synthesis (while generalizing the features of the London city brand's successful strategy), benchmarking analysis (while developing the city branding process mechanism), the dialectical approach to knowledge creation. The city brand strengthens the competitiveness of that city and, on the other hand, competitiveness itself creates the brand. Unfortunately, the city branding process in Ukraine is at an early stage; therefore, it is important to study the positions and competitive advantages of European cities in world rankings and use their experience to develop domestic cities' brand strategies. The strongest city brands of the world are determined by their economic performance, local government performance, level of educational and health care development, as well as the convenience and modernity of transportation infrastructure. While analyzing the Global Power City Index, it has been identified that 14 European cities ranked among the top 44 cities of the world. London is ranked the first among the world city brands. Besides London, 2018's Top list also includes such European cities, as Paris, Amsterdam and Brussels. The main London competitive advantages as a city brand have been identified. The Ukrainian cities' ranks in international rankings have been analyzed. The process of forming a successful strategy of city brands development has been generalized. The practical significance of the results is the possibility of their use in developing measures to promote the Ukrainian city brand into world markets. In our work, we considered an European cities' positions in world rankings in order to use their experience in the development of domestic cities brand strategies. The process of forming a successful strategy of city brands development has been generalized.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectбренд містаuk
dc.subjectконкурентні перевагиuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectпросуванняuk
dc.subjectстратегія просування бренда містаuk
dc.subjectбренд городаuk
dc.subjectконкурентные преимуществаuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectпродвижениеuk
dc.subjectстратегия продвижения бренда города.uk
dc.subjectcity branduk
dc.subjectcompetitive advantagesuk
dc.subjectmarketinguk
dc.subjectpromotionuk
dc.subjectcity brand promotion strategyuk
dc.titleБренд міста: аналіз позицій європейських міст у світових рейтингахuk
dc.title.alternativeБренд города: анализ позиций европейских городов в мировых рейтингахuk
dc.title.alternativeCity brand: analysis of European city rankingsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 25 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Карабаза І. А..pdf529 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.