Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25639
Назва: The modern marketing environment of the azerbaijani telecommunication enterprise
Автори: Striy, L.
Stankevich, I.
Agamedova, L.
Ключові слова: telecommunications, telecommunications enterprise, competitive market, competitive environment, Herfindahl-Hirschman index, marketing, marketing environment, survey methods, state regulation, micro model
Дата публікації: 2018
Видавництво: Говерла
Бібліографічний опис: Striy L., Stankevich I., Agamedova L. The modern marketing environment of the azerbaijani telecommunication enterprise // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Економіка; зб. наук. пр. / редкол.: В.П. Мікловда (гол. ред.), В.І. Ярема , Н.Н.Пойда-Носик та інші. – Ужгород, 2018. – Вип. 2(52). - C. 138-143
Короткий огляд (реферат): The purpose of the article is the study of the current state of the marketing environment of the telecommunications enterprise of Azerbaijan and the research of certain factors of the microenvironment, whose influence in recent years has changed significantly: consumers, competitors and a competitive environment; state regulation of the telecommunication services market and management of telecommunications enterprises. The article proposes a scheme of a competitive network model of the telecommunications services market in Azerbaijan. The article also compiled a diagram of the competitive network model of the telecommunications services market in Azerbaijan. The study of the model was carried out by calculating the Herfindahl-Hirschman index, which showed that the market of telecommunication services in Azerbaijan can be considered a potentially competitive market, the competitive environment is developing in the direction of free competition.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25639
ISSN: 2415-735X
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 2 (52) - 2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Striy L., Stankevich I., Agamedova L..pdf729.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.