Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКравець, Оксана Володимирівна-
dc.date.accessioned2018-01-16T11:04:44Z-
dc.date.available2018-01-16T11:04:44Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationКравець О.В. Когнітивно-комунікативний метод навчання іноземної мови у вищому навчальному закладі // Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць. Вип. 11 / відп. ред. М.П. Фабіан. - Ужгород: ПП “Аутдор-Шарк“, 2013. - с. 442-446.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25-
dc.description.abstractThe interest to cognitive-communicative method of teaching foreign language gradually increases. Especially urgent in modern methodology is the problem of teaching of foreign language as means of communication. However, traditional methods of teaching don’t give positive results. Students on the initial stage of learning foreign languages have understated level of development of auditory differential feeling that violates perception of sound character of words. “Cognitive” (Latin cognition – knowledge, perception) is the approach that is connected with the program work “Cognitive Psychology” that was published by W. Nicer in 1967. The cognitive approach to teaching foreign vocabulary consists in defining the mechanisms that remake the information on the one hand and the ways of learning and keeping in mind new lexical vocabulary on the other hand.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherПП “Аутдор-Шарк“uk
dc.relation.ispartofseriesСучасні дослідження з іноземної філології;-
dc.subjectкогнітивно-комунікативний метод навчанняuk
dc.subjectнавчання іноземної мовиuk
dc.titleКогнітивно-комунікативний метод навчання іноземної мови у вищому навчальному закладіuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОГНІТИВНО-КОМУНІКАТИВНИЙ МЕТОД НАВЧАННЯ.pdf242.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.