Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26688
Title: Взаємозв'язок між психофізіологічним статусом студентів-медиків та функціональним станом автономної регуляції за даними варіабельності серцевого ритму
Other Titles: The relationship between psychophysiological status of medical students and the functional state of autonomous regulation data
Authors: Паламарчук, Ольга Сергіївна
Keywords: варіабельність серцевого ритму, автономна нервова система, вегетативна дисфункція
Issue Date: 24-Jun-2019
Publisher: ПРОБЛЕМИ КЛІНІЧНОЇ ПЕДІАТРІЇ
Series/Report no.: 2 (44) 2019;
Abstract: Резюме. Метою дослідження було проаналізувати взаємозв’язок між психофізіологічними показниками студентів медиків молодших курсів і функціональним станом АНС за даними варіабельності сер- цевого ритму. Були обстежені 64 здорових осіб чоловічої статі віком від 18 до 21 року. Матеріали та методи. Для об’єктивної характеристики функціонального стану АНС використо- вували показники варіабельності серцевого ритму, отримані шляхом 5-хвилинної реєстрації грудного відведення ЕКГ згідно з рекомендаціями Європейської та Північно-Американської асоціації кардіоло- гів, за допомогою дистанційного монітора серцевого ритму Polar RS800CX та програмного забезпечен- ня Polar ProTrainer5. Оцінка психофізіологічного стану студентів включала визначення рівня особистіс- ної тривожності за тестовою методикою Спілбергера-Ханіна; оцінка рівня стресостійкості; досліджен- ня психосоматичної обумовленості соматичних нездужань за Гісенівським опитувальником (Giesener Beshwedebogen – GBB). Результати досліджень. Встановлено, що показники психофізіологічного статусу обстежених суттєво залежать від вихідного рівня варіабельності серцевого ритму за данми загальної потужності спек- тра серцевого ритму. Виявлено вегетативні дисбаланси у осіб із низькою та надмірною варіабельністю серцевого ритму, яка ймовірно і є однією із причин відносно високих показників особистої тривожності, стресостійкості та серцевих скарг обстежених осіб. Висновки. Найбільш інформативними критеріями вегетативних розладів, що можуть бути причиною неоптимального психофізіологічного стану студентів, є високі значення відносної потужності хвиль над- низької частоти (VLF%), низькі показники активності парасиматичної ланки (HF%) та високі значення симпато-вагального балансу (LF/HF). Отримані дані можуть бути використані для розробки методів покращення психофізіологічної адаптації студентів до навчального стресу шляхом корекції функціонального стану автономної нервової системи. Ключові слова: варіабельність серцевого ритму, автономна нервова система, вегетативна дисфункція.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26688
ISSN: 1998-6475
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізіології та патофізіології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pediatria__2_44__2019.indd ВЕРСТКА.indd.pdf305.92 kBAdobe PDFView/Open
Pediatria__2_44__2019.indd ВЕРСТКА.indd text.pdf416.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.