Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27319
Title: Медіа-платформи як новий тренд розвитку торгівлі
Other Titles: MEDIA PLATFORM AS A NEW TREND TO TRADE DEVELOPMENT
Authors: Любчик, К. Л.
Keywords: торгівля, хмарні сервіси, медіа-платформи, технології, Інтернет
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Любчик, К. Л. Медіа-платформи як новий тренд розвитку торгівлі [Текст] / К. Л. Любчик // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2019. – Вип. 27№Ч. 1. – С. 106-111
Series/Report no.: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Abstract: Зростаюча роль соціальних медіа-платформ у забезпеченні прибуткової бізнес-діяльності міжнародних компаній обумовлена насамперед їх потужним впливом на мотиваційні установки та економічну поведінку глобальних споживачів. Висока динаміка зростання обсягів електронної торгівлі суттєво знижує рентабельність торговельних операцій, насамперед на основі зменшення цін на товари, якими торгують в Інтернеті. Саме цим пояснюється динамічне зростання останніми роками глобальних витрат на впровадження хмарних сервісів, які дають змогу обробляти та систематизувати великі масиви невпорядкованих і незгрупованих інформаційних даних. З огляду на високий динамізм розбудови глобального інформаційного простору та його соціально-медійного складника міжнародні компанії, які претендують на високий конкурентний статус на світових ринках, постійно модернізують діючі стратегічні й операційні підходи до маркетингових комунікацій та корпоративного маркетингового менеджменту.
The growing role of social media platforms in providing profitable business to international companies is primarily due to their strong influence on motivational settings and economic behavior of global consumers. The high dynamics of the growth of e-commerce significantly reduces the profitability of trading operations, primarily on the basis of lower prices for goods traded on the Internet. This explains the dynamic growth in recent years of global costs for the introduction of cloud services, which enable to handle and systematize large arrays of disorderly and ungrouped information. Given the high dynamism of the development of the global information space and its social and media component, international companies claiming a high competitive status in world markets are constantly upgrading existing strategic and operational approaches to market- ing communications and corporate marketing management. Corporations that rely on the active use of social media platforms when implementing their marketing strategies not only gain broad access to the most effective marketing schemes of marketing activities, but also have the ability to regularly receive relevant information on the reaction of the latter to marketing activities the company. The aforementioned channels of international business communications are equally important for building an effective marketing strategy for an international company, since they form the basis of developing a holistic marketing communication system for effective and efficient access to the international audience. Therefore, marketing activities in aggregate provide the expansion of the target audience of companies through specialized social Internet services and profiles that include comprehensive information about brands and popular among network users specialized content. In this way, the development of established and long-term communication channels of companies with their consumers, optimization of their resource base utilization and implementation of effective marketing decisions and prompt response to the smallest changes in consumer behavior are provided.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27319
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 27 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МЕДІА-ПЛАТФОРМИ ЯК НОВИЙ ТРЕНД РОЗВИТКУ ТОРГІВЛІ.pdf322.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.