Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28556
Назва: Вплив телебачення на формування здоров’я як основної вітальної цінності людини
Інші назви: THE IMPACT OF TELEVISION ON THE FORMATION OF HEALTH AS THE MAIN LIVING HUMAN VALUE
Автори: Лівіцька, О.
Ключові слова: вплив, вітальні цінності, здоровий спосіб життя, телебачення, телевізійна програма
Дата публікації: 2019
Видавництво: ДВНЗ "УжНУ"
Бібліографічний опис: Лівіцька, О. Вплив телебачення на формування здоров’я як основної вітальної цінності людини [Текст] / О. Лівіцька // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія; / ред.кол.: Н. Венжинович (гол.), Г. Шумицька та ін. – Ужгород : ПП Данило С. І., 2019. – Вип. 2(42) : На пошану професора Василя Добоша ( до 95-річчя від дня народження). – С.195-199
Серія/номер: Філологія;
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано вплив та роль телебачення на формування здоров’я як важливої життєвої цінності сучасної людини. З’ясовано, що в українському телеефірі транслюється ряд програм, які присвячені здоровому способу життя, харчуванню, безпеці тощо. Однак функціонують телевізійні матеріали, у яких зображується агресія, насильство, зловживання людьми шкідливими звичками, що негативно впливають на суспільство.
The power of media influence on the consciousness and behavior of citizens is great. The media not only inform the society, but also contribute to the formation of public opinion, promote certain values. Therefore, it is important to consider the media influence, in particular television, on the formation of vital values. The relevance of the study is due to the importance of the vital values, which are the basis of human life, the promotion of which belongs to the media. The aim of the study is to find out the role of the media in formation vital values of a person, to explore television materials that trace vital values, and to highlight the benefits and disadvantages of the influence of these media products. We take into account the programs of the most popular TV channels in Ukraine («1+1» (50%), «Ukraine» (43%), «Inter» (34,4%), ICTV (32,5%), «STB» (31,4%). There is a certain percentage of television programs about healthy lifestyle, safety, nutrition, well-being etc. in Ukraine (E.g. «Breakfast with 1+1», «To speak Ukraine», «Concerns Everyone», «Doctor Komarovsky’s School», «Cooking Together», «Everything will be good», «The Biggest Loser», «Brave Hearts», «Winners» and others). However, there are also many programs in which violence, abusive habits, various forms of deviant behavior are promoted («Honey, We’re Killing the Kids»). However, TV information should not only be sensational. It must be based on a deep moral and spiritual foundation. Mass media, defining their normative ideology, should choose the universal values: social justice, high morality, spirituality, culture as the main priorities. Today there is a pressing question about the need for the development of information ecology, which forms a healthy informative way of life for people in social and natural environment, which helps to create guidelines for the education of the individual.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28556
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 2(42) - 2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ВПЛИВ ТЕЛЕБАЧЕННЯ НА ФОРМУВАННЯ.pdf354.59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.