Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/29735
Title: Управління проєктами на міжнародному готельному ринку
Other Titles: Project management in the international hotel market
Authors: Січка, Іван Іванович
Keywords: управління проєктами, готельний бізнес, готельні мережі, проєкт, пайплайн
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Січка І.І. Управління проєктами на міжнародному готельному ринку / Бізнес-навігатор: науково-виробничий журнал. Випуск 1 (57). Видавничий дім «Гельветика». - 2020. С. 17-21.
Series/Report no.: Бізнес-навігатор;
Abstract: У статті розглянуто управління проєктами на міжнародному готельному ринку. Досліджено, що проєкт у індустрії гостинності визначається як тимчасове починання, яке передбачає створення унікального продукту чи послуги. Фактором зростання кількості нових готельних проєктів у світі є збільшення кількості подорожей, що формує потребу у засобах розміщення. Встановлено, що в результаті значної кількості «будівельних ліній» нові відкриття готелів продовжують сягати рекордної кількості. У 2020 р. загальна сума може досягти 3 000 нових відкритих готелів, приблизно 1 250 з яких буде відкрито у США. Виявлено, що провідні франчайзингові компанії у світовому готельному бізнесі лідирують і за кількістю проєктів. Серед них слід назвати такі готельні мережі, як “Marriott International”, “Hilton Worldwide”, “InterContinental Hotels Group” (IHG) та “AccorHotels”. Ключові слова: управління проєктами, готельний бізнес, готельні мережі, проєкт, пайплайн.
The purpose of the article is to consider project management in the international hotel market. When managing a project in the hospitality industry, it is important to understand what contributes to its value. The key to successful implementation of any project is a full understanding of the value it will receive upon completion. Because the hospitality industry is heavily customer-focused and service-oriented, project implementation is typically focused on delivering value for service. This requires new projects in the hotel business that helps create a unique product, service, or result. It has been researched that a hospitality industry project is defined as a temporary endeavor that involves the creation of a unique product or service. A growing factor in the number of new hotel projects in the world is the increase in travel, which creates a need for accommodation. In the traditional approach, five groups of processes are distinguished in project development: initiation (idea); planning; implementation; monitoring and control; closing. However, not all projects will complete all of these steps, as some may be closed earlier than originally expected. It is established that as a result of a large number of “building lines’ new hotel openings continue to reach a record number. In 2020, the total could reach 3,000 new open hotels, approximately 1,250 of them in the United States. It is revealed that the leading franchise companies in the world hotel business are also leading in the number of projects. These include Marriott International, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group (IHG), and AccorHotels. The largest countries in terms of hotel projects are the United States and China. The United States accounts for 41% of global pipeline projects for new hotel launches, and China for 20%, accounting for 61% of the two countries. The cities with the highest concentration of new hotel projects are New York, Dubai, Dallas, Houston and Shanghai. Of the top 10 cities with “construction corridors” with more than 100 projects, six are located in the United States and three are located in China. No hotel projects have been launched in 2018 in the following countries: Afghanistan, Gibraltar, Guatemala, Mali, and Lebanon. Key words: project management, hotel business, hotel chains, project, pipeline.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/29735
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бізнес-навігатор №1 (57)_ 2020 Нов..pdf10.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.