Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30398
Назва: | Корпоративна культура підприємств сфери туризму та індустрії гостинності: сутнісно-структурний аналіз |
Інші назви: | Corporate culture of the enterprises of tourism and hospitality industries: essence-structural analysis |
Автори: | Попик, Мар'яна Михайлівна Шулла, Роман Степанович Ханас, Уляна Ярославівна |
Ключові слова: | корпоративна культура, персонал підприємства, управління персоналом, сфера туризму, індустрія гостинності |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Попик М. М., Шулла Р. С., Ханас У. Я. Корпоративна культура підприємств сфери туризму та індустрії гостинності: сутнісно-структурний аналіз / М. М. Попик, Р. С. Шулла, У. Я. Ханас /Інфраструктура ринку : електронний науково-практичний журнал. 2020. – Вип. 44. – 112-119 |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджується проблема корпоративної культури як інструменту ефективного управління персоналом. Обґрунтовано, що в межах системи управління персоналом ключовим стратегічним інструментом
підвищення ефективності роботи підприємств сфер туризму та гостинності є концепція «корпоративної культури». Здійснено ретроспективний аналіз феномену корпоративної культури. Проаналізовано сутність та зміст поняття «корпоративна культура» у працях зарубіжних та вітчизняних дослідників. Вивчено дві основні наукові школи дослідження корпоративної культури – раціонально-прагматичну і феноменологічну. Видокремлено три рівні корпоративної культури залежно від ступеня її пізнання: символічний (поверхневий), ідеологічний (внутрішній), глибинний (фундаментальний). У межах
наукових шкіл реалізуються чотири наукові підходи до розгляду корпоративної культури (когнітивний, дескриптивний (описовий),
символічний, систематичний). Визначено, що відповідно до рівня вивчення корпоративна культура поділяється на об'єктивну і суб'єктивну. The article deals with the problem of corporate culture as a tool for effective human resources management. It is substantiated that within the personnel management system the key strategic tool for improving the efficiency of the tourism and hospitality industry is the concept of «corporate culture». The purpose of the article is to study the genesis and essence of the concept of «corporate culture» as an instrument for personnel management of enterprises in the sphere of tourism and hospitality. A retrospective analysis of the phenomenon of corporate culture is performed. The essence and content of the concept of «corporate culture» in the works of foreign and domestic researchers are analyzed. Two main scientific schools of corporate culture research (rational-pragmatic and phenomenological) are studied. Three levels of corporate culture depending on the degree of its knowledge were analyzed. They are: symbolic (su-perficial), ideological (internal), deep (fundamental). Within the framework of scientific schools, four scientific approaches to the consideration of corporate culture are implemented: cognitive, descriptive (descriptive), symbolic, and systematic. It is determined that according to the level of study, corporate culture is divided into objective and subjective. After analyzing the specifics of tourism and hospitality, corporate culture is defined as a social activity of employees that arises in the process of formal and informal relationships during professional functions based on common material, spiritual, human values and under the influence of the external environment. Certain features of corporate culture in the researched sphere are substantiated: it is a necessary property of social system; regulates the activities and behavior of a person, group, enterprise as a whole; determines the professional actions of employees of the enterprise, the processes of its operation and development. It is substantiated that the corporate culture indirectly has a significant impact on the efficiency of business, as its implementation allows to transfer the activity of the personnel of the enterprise to a qualitatively new level. |
Опис: | DOI : https://doi.org/10.32843/infrastruct44-19 |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30398 |
ISSN: | 2519-2868 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Стаття КорпКультура.pdf | 589.13 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.