Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31311
Назва: ДЕЯКІ АСПЕКТИ АГРЕСІЇ ДІВЧАТ
Автори: Орос, Олександра Богданівна
Поцко, Тетяна
Ключові слова: агресія, насильство, дівчата, гнів, вербальна агресія.
Дата публікації: 29-чер-2020
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено теоретичні аспекти та результати емпіричного дослідження агресії дівчат. Зокрема, з’ясовано різні аспекти агресії дівчат, взаємозв’язок зі сферою міжособистісних відносин, рівнем міжособистісного контролю, аспекти легітимізації агресії. Аналіз літературних джерел із даної проблеми дав змогу виокремити теоретичну модель агресії: з погляду етологічної теорії насильство і агресія – прояви людиною природжених інстинктів боротьби за виживання, при цьому поповнення поведінкового репертуару агресивними реакціями пов’язане із засвоєнням негативних насильницьких прикладів з оточуючого середовища. Згідно з теорією Л.Р. Хьюзмана, соціальна поведінка контролюється тими програмами поведінки, які він вивчив у ранньому віці. Перед тим як реалізувати сценарії, дитина оцінює його відповідність соціальним нормам, які закладено у свідомості, і перевіряє можливі наслідки реакцій. Соціальні очікування відносно проявів агресії дівчатами є дещо особливими. Будь-які прояви агресії дівчинкою у сім’ї, колі друзів, однолітків чи закладах освіти вважаються девіантними. При цьому в ситуації неможливості подолати зовнішні перешкоди на шляху до отримання очікуваного задоволення агресивну поведінку провокує фрустрація (Д. Доллард та Міллер). Із метою уточнення деяких аспектів агресії серед дівчат у січні 2020 року нами проведено опитування серед студенток вищих закладів освіти міст Мукачеве та Ужгород. Вибірка становила 51 особу жіночої статі, вік опитаних – 18–22 роки. У результаті нашого дослідження агресії у дівчат ми зафіксували наявність переважної кількості значимих корелятивних зв’язків саме зі шкалою «Гніву» як емоційного компоненту агресії. Однак дівчатам більше притаманна опосередкована вербальна агресія, свідченням чого є ствердна відповідь більшої половини респондентів на питання: «Використовуєте образу, лайку, звинувачення у спілкуванні?» (61,22%); «Ігноруєте інших із власної примхи? (без вагомих причин на те)» (57,14%); «Чи кепкуєте з інших за їхніми спинами?» (59,18%); «Вигадуєте смішні прізвиська іншим?» (55,10%). Дослідження показало, що рівень агресії серед дівчат досить низький, але показники легітимізації агресії високі. Дівчата більше схильні до опосередкованої вербальної агресії, яка супроводжується гнівом, як і насильницька поведінка. У результаті дослідження ми з’ясували вагомість соціальних причин у детермінації агресивної поведінки дівчат та виокремили соціальну зумовленість специфічних видів агресії, притаманних дівчатам.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31311
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри соціології і соціальної роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Габітус 14-2020.pdf3.09 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.