Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34032
Назва: | Pedagogical aspects of principal's role as a manager and leader in greece school unit |
Інші назви: | Педагогічні аспекти ролі директора як менеджера та лідера у шкільному підрозділі |
Автори: | Lema, Olga Sokol, Mariana Rozlutska, Galyna |
Ключові слова: | school unit, administration, teachers, principal, pedagogical aspect, шкільний підрозділ, адміністрація, вчителі, директор, педагогічний аспект |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | Видавництво УжНУ "Говерла" |
Бібліографічний опис: | Lema, O. Pedagogical aspects of principal's role as a manager and leader in greece school unit [Текст] / O. Lema, M. Sokol, G. Rozlutska // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 92-95. – Бібліогр.: с. 94 (12 назв) |
Серія/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Короткий огляд (реферат): | The restructuring of the organization and administration of education, as an entity with a specifi c and
complicated structure, which operates in a social educational space, supports its operation in human resources and
focuses on the satisfaction of specifi c goals through the systematization of a set of actions, is a national state strategic
choice for redefi ning our educational system in modern conditions. The purpose of this research is to highlight the
high interest of the school unit as a learning community, a place of culture and civilization, but also an administrative
organization institutionally hierarchical and organized. In particular, regarding the administration of a school unit
as a process of coordinating people and activities to achieve proposed common goals, the role and importance of a
principal, the responsibilities, duties and tasks assigned to it, as well as the scientifi c, pedagogical and administrative
characteristics necessary for the successful and effective exercise of school leadership on this part. The way of
exercising leadership, transfers into practice the personal theory of leadership of a leader, expresses the special
managerial abilities and skills, refl ects personality and general culture and frames every action and activity. This
descriptive research is built mostly on theoretical methods: analysis of scientifi c works and publications for identifying
the main tasks of the article. The study of the legal framework and the utilization of selected Greek and foreign
language bibliography led to the distinction of main forms of leadership: authoritarian, lax, democratic leadership,
distinguished on the basis of differentiated characteristics. The results of research converge on the emergence of
democratic leadership as a necessary condition for the realization of the goal of quantitative and qualitative upgrading
of the Greek educational system, according to the project of the modern pedagogical-scientifi c situation and the
principle of democracy and justice. Реструктуризація організації та управління освітою як суб’єкта зі специфічною структурою, що функціонує в соціальному просторі, підтримує свою діяльність у людських ресурсах та зосереджується на задоволенні конкретних цілей через систематизацію комплексу дій, є національним стратегічним вибором щодо переосмислення освітньої системи в сучасних умовах. Мета дослідження полягає у з’ясуванні педагогічних аспектів ролі директора як менеджера та лідера шкільної одиниці у Греції. Навчально-виховний заклад є об’єктом професійної діяльності директора, як менеджера освіти, і виявляє свою сутність у формі соціально-педагогічної системи, яка є: за походженням − реальною; за субстанціональною ознакою − соціальною; за рівнем складності − багатофункціональною; за характером взаємодії з довкіллям − відкритою; за критерієм мінливості − розвиваючою і динамічною; за наявністю мети − цілеспрямованою; за мірою керованості − самокерованою. У відповідності до означених особливостей педагогічний менеджмент сучасного загальноосвітнього закладу постає, як комплекс принципів, методів, організаційних форм та технологічних прийомів управління процесом взаємодії керуючої (хто керує) і керованої (ким чи чим керують) підсистем, спрямований на досягнення його найвищої ефективності. Проаналізовано управління шкільним підрозділом як процесу координації людей та діяльності для досягнення запропонованих спільних цілей, ролі та значення директора, покладених на нього обов'язків та завдань, а також наукових, педагогічних та адміністративних характеристик необхідних для успішного та ефективного здійснення шкільного керівництва з його боку. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34032 |
ISSN: | 2524-0609 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
PEDAGOGICAL ASPECTS OF PRINCIPAL’S.pdf | 179.99 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.