Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/355
Title: Основні концепції полікультурної освіти в США
Other Titles: Basic concepts of multicultural education in the USA
Authors: Сідун, Лариса Юріївна
Keywords: США, полікультурність, концепції полікультурної освіти
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Сідун, Л. Ю. Основні концепції полікультурної освіти в США [Текст] / Л. Ю. Сідун // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2014. – Вип. 31. – С. 160–162. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 161 (3 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті розглядаються питання взаємодії в полікультур-ному суспільстві. Аналізуються основні концепції полікультур-ної освіти в США. Наголошується, що в США полікультурна освіта має статус освітньої політики країни, що відображено на законодавчому рівні. Ключові слова: США, полікультурність, концепції полікуль-турної освіти.
Description: The research of the problem of interaction in multicultural society has been carried out. Special attention has been paid to the concept of multicultural education and its main theories in USA. It has been underlined that the multicultural education in USA has a status of educational policy and American laws reflect this position. Key words: USA, multicultural society, multicultural educatiоnal theories.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/355
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 31 - 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСНОВНІ КОНЦЕПЦІЇ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ ОСВІТИ В США.pdf440.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.