Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3570
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Король, Марина Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T07:22:31Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T07:22:31Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Король М. М. Аналіз провідних видів науково-кадрового потенціалу в процесі трансформації освітньої системи України / М. М. Король // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». – 2014. – № 1(42). – С.78 – 88. (0,81 д.а.) | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3570 | - |
dc.description | The article studies the peculiarities of the formation of the scientific human potential in the process of a six-stage transformation of national science after the declaration of independence of Ukraine. It analyses the dynamics of the activity of higher educational institutions of both III-IV level of accreditation, as well as their contribution to the training of scientific and pedagogical staff. All-round attention is given to the analysis of the size of the staff of research institutions and their contribution to the training of post-graduate and doctorate students in view to enhance the scientific-human potential for the economy of the country | uk |
dc.description.abstract | У даній статті досліджуються особливості становлення і формування науково – кадрового потенціалу в процесі шестиетапної трансформації вітчизняної науки після проголошення незалежності України. Проаналізовано динаміку діяльності вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівня акредитації, а також їх внесок щодо підготовки науково – педагогічних кадрів. Всебічна увага приділена аналізу чисельності працівників науково – дослідних організацій та їх внесок у підготовку аспірантів та докторантів із метою нарощування науково – кадрового потенціалу для народно-господарського комплексу держави | uk |
dc.description.abstract | The article studies the peculiarities of the formation of the scientific human potential in the process of a six-stage transformation of national science after the declaration of independence of Ukraine. It analyses the dynamics of the activity of higher educational institutions of both III-IV level of accreditation, as well as their contribution to the training of scientific and pedagogical staff. All-round attention is given to the analysis of the size of the staff of research institutions and their contribution to the training of post-graduate and doctorate students in view to enhance the scientific-human potential for the economy of the country. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавництво УжНУ "Говерла". – Ужгород, 2014 | uk |
dc.subject | науково – кадровий потенціал, етапи трансформації освіти, вищі навчальні заклади ІІІ-ІV рівня акредитації, науково – педагогічні кадри | uk |
dc.title | Аналіз провідних видів науково-кадрового потенціалу в процесі трансформації освітньої системи України | uk |
dc.title.alternative | THE ANALYSIS OF THE LEADING KINDS OF SCIENTIFIC HUMAN POTENTIAL IN THE PROCESS OF TRANSFORMATION OF THE EDUCATIONAL SYSTEM OF UKRAINE | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікацї кафедри міжнародних економічних відносин |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Король_УжНУ.pdf | Стаття | 10.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.