Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКороль, Марина Михайлівна-
dc.date.accessioned2015-07-15T07:22:31Z-
dc.date.available2015-07-15T07:22:31Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКороль М. М. Аналіз провідних видів науково-кадрового потенціалу в процесі трансформації освітньої системи України / М. М. Король // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». – 2014. – № 1(42). – С.78 – 88. (0,81 д.а.)uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3570-
dc.descriptionThe article studies the peculiarities of the formation of the scientific human potential in the process of a six-stage transformation of national science after the declaration of independence of Ukraine. It analyses the dynamics of the activity of higher educational institutions of both III-IV level of accreditation, as well as their contribution to the training of scientific and pedagogical staff. All-round attention is given to the analysis of the size of the staff of research institutions and their contribution to the training of post-graduate and doctorate students in view to enhance the scientific-human potential for the economy of the countryuk
dc.description.abstractУ даній статті досліджуються особливості становлення і формування науково – кадрового потенціалу в процесі шестиетапної трансформації вітчизняної науки після проголошення незалежності України. Проаналізовано динаміку діяльності вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівня акредитації, а також їх внесок щодо підготовки науково – педагогічних кадрів. Всебічна увага приділена аналізу чисельності працівників науково – дослідних організацій та їх внесок у підготовку аспірантів та докторантів із метою нарощування науково – кадрового потенціалу для народно-господарського комплексу державиuk
dc.description.abstractThe article studies the peculiarities of the formation of the scientific human potential in the process of a six-stage transformation of national science after the declaration of independence of Ukraine. It analyses the dynamics of the activity of higher educational institutions of both III-IV level of accreditation, as well as their contribution to the training of scientific and pedagogical staff. All-round attention is given to the analysis of the size of the staff of research institutions and their contribution to the training of post-graduate and doctorate students in view to enhance the scientific-human potential for the economy of the country.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла". – Ужгород, 2014uk
dc.subjectнауково – кадровий потенціал, етапи трансформації освіти, вищі навчальні заклади ІІІ-ІV рівня акредитації, науково – педагогічні кадриuk
dc.titleАналіз провідних видів науково-кадрового потенціалу в процесі трансформації освітньої системи Україниuk
dc.title.alternativeTHE ANALYSIS OF THE LEADING KINDS OF SCIENTIFIC HUMAN POTENTIAL IN THE PROCESS OF TRANSFORMATION OF THE EDUCATIONAL SYSTEM OF UKRAINEuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікацї кафедри міжнародних економічних відносин

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Король_УжНУ.pdfСтаття10.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.