Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36334
Title: Психологічні особливості адиктивної поведінки студентів
Other Titles: Psychological peculiarities of addictive behaviour of students
Authors: Михайлишин, Уляна Богданівна
Шмідзен, Ірина Юріївна
Keywords: адиктивна поведінка, залежність, адикції, алкоголізм, наркоманія, інтернет-залежність, період студентства
Issue Date: 2018
Citation: Михайлишин У. Б. Психологічні особливості адиктивної поведінки студентів / У. Б. Михайлишин, І. Ю. Шмідзен // Теоретичні і прикладні проблеми психології. - 2018. - № 3(2). - С. 110-119.
Series/Report no.: Теоретичні і прикладні проблеми психології;
Abstract: Розглянуто поняття адиктивної поведінки особистості. Визначено, що адиктивна поведінка особистості виступає досить поширеним видом девіантної поведінки. З’ясовано, що основою виникнення і розвитку адиктивної поведінки є прагнення змінити психічний стан, який дискомфортний для індивіда. Встановлено, що зміст психологічної реальності, від якої намагається позбутися індивід, буває різним, так само можуть бути різними способи від її позбавлення. Проаналізовано особливості виникнення адиктивної поведінки у період студентства. Розкрито можливі причин залучення молоді до алкоголю та інших психоактивних речовин. Визначено, що адиктивна поведінка може розвиватись внаслідок присутніх у суспільстві умов для негайного задоволення бажань, пов'язаних з отриманням задоволення, що стає важливим інгредієнтом стилю життя; економічне розшарування суспільства, безробіття; зменшення мотивацій до навчання та прагнення знань і навичок, втрата престижності багатьох професій; легка доступність алкоголю і речовин, які змінюють психічний стан. Представлено результати емпіричного дослідження. Підібрано комплекс методик спрямованих на визначення алкогольної, наркотичної, міжособистісної залежності, залежності від інтернету та адиктивної ідентичності. Досліджено студентів першого, другого, третього та четвертого курсів. Проаналізовано результати дослідження за методиками. Визначено, що найнижчі показники схильності до формування алкогольної, наркотичної залежності та залежності від інтернету зафіксовано у студентів третього курсу, найвищі показники виявлено у студентів першого курсу. Здійснено математико-статистичний аналіз даних (кореляційний – аналіз Пірсон, Н-критерій Крускалла-Уоллеса). Встановлено позитивний кореляційний зв’язок між алкогольною та наркотичною залежністю; позитивний кореляційний зв’язок між алкогольною та деструктивною залежністю; позитивний кореляційний зв’язок між наркотичною та деструктивною залежністю; позитивний кореляційний зв’язок між залежністю від інтернету та дисфункціональним віддаленням; негативний кореляційний зв'язок між деструктивною та здоровою залежністю. Ключові слова: адиктивна поведінка, залежність, адикції, алкоголізм, наркоманія, інтернет-залежність, період студентства.
The concept of addictive behaviour of an individual has been considered. It has been determined that the addictive behaviour of an individual is a rather common type of deviant behaviour. It has been found out that the desire to change the mental state, uncomfortable for an individual, is the basis of the emergence and development of addictive behaviour. It has been established that the content of psychological reality, an individual tries to get rid of, can be of different character, as well as there can be different ways of its deprivation. The peculiarities of addictive behaviour emergence during the student period has been analysed. Possible reasons for involving the youth to alcohol abuse and other psychoactive substances have been revealed. It has been determined that addictive behaviour may develop as a result of conditions present in a society for the immediate satisfaction of the desires associated with obtaining satisfaction, which becomes an important ingredient of the lifestyle: economic stratification of society, unemployment; reduction of motivation to study and obtain knowledge and skills, loss of prestige of many professions; easy availability of alcohol and substances that alter the mental state. The results of empirical research have been presented. A set of methods aimed at identifying alcohol, narcotic, interpersonal dependence, dependence on the Internet and addictive identity has been selected. research participants − the first, second, third and fourth year students. The results of research have been analysed after particular methods. It has been determined that the lowest rates of inclining to the formation of alcohol, drug addiction and dependence on the Internet are recorded among the third-year students, the highest rates − among the first-year students. The mathematical-statistical analysis of data (correlation − Pearson analysis, Kruskal- Wallace H test) has been carried out. Positive correlation between alcohol and drug addiction has been established; positive correlation between alcohol and destructive dependence has been established; positive correlation between narcotic and destructive addiction has been established; positive correlation between the dependence on the Internet and the dysfunctional remoteness has been established; negative correlation between destructive and healthy dependence has been established. Key words: addictive behaviour, addiction, addiction, alcoholism, drug addiction, internet addiction, student period.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36334
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tippp_2018_3(2)__18.pdf3.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.