Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36652
Назва: | Художній світ Роберта Музіля: реалізація експресіоністичних пошуків |
Інші назви: | Художній світ Роберта Музіля |
Автори: | Голомідова, Леся Василівна |
Ключові слова: | Мала проза Роберта Музіля, експресіонізм, експресія, образ, |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. |
Бібліографічний опис: | Голомідова Л. Художній світ Роберта Музіля: реалізація експресіоністичних пошуків. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика.2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено спробу дослідити ідейно-стильову модель експресіоністичного світо- бачення Р. Музіля крізь призму тематичної, сюжетно-композиційної й образотворчої струк- тур творів малої прози письменника, що дасть змогу ширше розкрити особливості духовно- цілісних і етико-естетичних орієнтацій автора. У цьому ключі проведено системний аналіз низки науково-теоретичних праць, присвячених дослідженням розвитку експресіоністичного стилю на теренах німецькомовного простору. Акцентовано увагу на виділенні ознак націо- нального варіанту австрійського експресіонізму, які зумовлені суспільно-історичним і есте- тико-літературним досвідом. Визначено, що характерним зразком художньо-естетичного освоєння експресіоністичних світомоделей у творчості Р. Музіля постають маловідомі твори його ранньої прози зі збірки «Поєднання». Осмислено філософське і психологічне під- ґрунтя новел «Удосконалення кохання» та «Спокуса мовчазної Вероніки», засадчими для яких постають біографічний, культурологічний, міфологічний і психоаналітичний методи. Також визначено інтертекстуальний метод, який дає змогу звернутися до основних концепцій інтер- текстуальності в контексті літератури модернізму. Окреслено основні прийоми та засоби емоційно-образної та художньої виразності для надання експресії. Розкрито концептуальну парадигму образотворення автора в контексті понять «криза», «безвихідь», «тривога», «страх», «відчай», «біль» та «мука». Увиразнено центроорганізуючу роль архетипних обра- зів та їхніх репрезентантів у творі (міфологія, релігія, містичне). Вказано на своєрідність образно-символічної системи та жанрову неоднорідність творів письменника, в результаті інтерпретації яких відкривається унікальність індивідуально-авторської концепції «поєд- нання» як феномена реалізації експресіоністичних пошуків Р. Музіля. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36652 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри міжнародних комунікацій |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ХУДОЖНІЙ СВІТ РОБЕРТА МУЗІЛЯ.pdf | 301.85 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.