Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37404
Title: Комунікативний потенціал майбутніх соціальних працівників
Other Titles: Communicative potential of future social workers
Authors: Заіка, В. М.
Гета, А. В.
Є. В. Вишар, Є. В.
Keywords: соціальний працівник, комунікативний потенціал, потреба у спілкуванні, вміння слухати, комунікативний контроль
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Заіка, В. М. Комунікативний потенціал майбутніх соціальних працівників [Текст] / В. М. Заіка, А. В. Гета, Є. В. Вишар // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 148-152. – Бібліогр.: с. 151 (4 назви). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Метою статті є визначення комунікативного потенціалу майбутніх соціальних працівників на основі виявлення їхньої потреби у спілкуванні, вміння слухати, рівня комунікативного контролю, комуніка- тивних і організаторських здібностей та стилю поведінки в конфліктній ситуації. Методи дослідження кому- нікативного потенціалу майбутніх соціальних працівників складаються з таких методик: «Діагностика потре- би у спілкуванні» (за Ю.Орловим), «Чи вмієте ви слухати?» (за Е.Роговим), «Вивчення рівня комунікативного контролю» (М.Шнайдер), «Виявлення комунікативних і організаторських здібностей» (Б.Федоришин), «Ви- значення стилю поведінки в конфліктній ситуації» (за К.Томасом). В статті висвітлено актуальне питання комунікативного потенціалу майбутніх соціальних працівників в їх професійній діяльності. Адже соціальний працівник повинен вміти ефективно комунікувати з представниками різних цільових груп соціальної сфери, з метою надання соціальних послуг. На основі психодіагностичних методик виявлено, що вони мають високі показники потреби у спілкуванні, вміння слухати, рівня комунікативного контролю, рівня комунікативних здібностей та переважання середнього рівня організаторських здібностей. Серед стилів поведінки в конфлік- тній ситуації домінуючими є співробітництво та компроміс, що вказує на бажання задовольнити потреби партнера по спілкуванню. Всі ці дані свідчать про високий рівень розвитку комунікативного потенціалу май- бутніх соціальних працівників та їх готовність до професійної діяльності в обраній сфері. Ключові слова: соціальний працівник; комунікативний потенціал; потреба у спілкуванні; вміння слуха- ти; комунікативний контроль.
Abstract. The article highlights the topical issue of communicative potential of future social workers in their professional activities. Modern requirements for a social worker require ablity to interact with various groups of clients: children, adolescents, youth, the elderly or people with special needs, deviant or delinquent behavior, addicted to psychoactive substances, victims of violence, war, natural disasters. disasters, prisoners, etc. Social workers must be able to communicate eff ectively with representatives of various target groups in the social sphere, in order to provide social services. They are become skilled for confl ict-free communication, self-control, capable to empathize, to listen and prove point of view. All these professional competencies can be refl ected as the communicative potential of a social worker. For the purpose of empirical research of communicative potential psychodiagnostic methods were applied: Diagnosis of the need for communication (U.Orlov), Can you listen? (E.Rogov), Study of the level of communicative control (M.Schneider), Identifi cation of communicative and organizational skills (B.Fedoryshyn), Determining the behavioral style in a confl ict situation (K.Thomas). Based on psychodiagnostic methods, it was found that future social workers have high indicators of communication needs, listening skills, level of communication control, level of communication skills and the predominance of average level of organizational skills. Among the styles of behavior in a confl ict situation, the dominant are cooperation and compromise, which indicates a desire to meet the needs of the communication partner. The data indicate a high level of development of the communicative potential of future social workers and their readiness for professional activity in the chosen fi eld. Key words: social worker; communicative potential; need for communication; ability to listen; communicative control.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37404
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОМУНІКАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МАЙБУТНІХ.pdf782.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.