Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38180
Title: Методичні аспекти використання рольових ігор на уроках іноземної мови
Other Titles: Методические аспекты использования ролевых игр на уроках иностранного языка
Methodological aspects of the use of role-playing games at foreign language lessons
Authors: Кравчина, Тетяна Володимирівна
Keywords: гра, мова, методика навчання, комунікативна діяльність, технології
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Кравчина, Тетяна Володимирівна Методичні аспекти використання рольових ігор на уроках іноземної мови / Тетяна Володимирівна Кравчина // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 114-116. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 116 (7 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Використання ігрового методу на уроках іноземної мови створює сприятливу психологічну атмосферу спілкування і допомагає учням побачити в іноземній мові реальний засіб спілкування. Саме у грі учень вільно імпровізує, виступає в ролі активного співрозмовника. Рольові ігри позитивно впливають на формування пізнавальних інтересів учнів, сприяють свідомому засвоєнню іноземної мови, розвитку таких якостей, як самостійність, ініціативність; вихованню почуття колективізму
Использование игрового метода на уроках иностранного языка создает благоприятную психологическую атмосферу общения и помогает учащимся увидеть в иностранном языке реальное средство общения. Именно в игре ученик свободно импровизирует, выступает в роли активного собеседника. Ролевые игры положительно влияют на формирование познавательных интересов учащихся, способствуют сознательному усвоению иностранного языка, развития таких качеств, как самостоятельность, инициативность; воспитанию чувства коллективизма. Ключевые слова: игра, язык, методика обучения, коммуникативная деятельность, технологии.
Role-playing game has a great potential in teaching, educational and developmental aspects. In the game the student improvises freely, plays the role of an active interlocutor. Role-playing game that is mainly based on the solution of specifi c problems, ensures optimal activation of the communicative activity of students in the classroom. Role-playing game stimulates the desire of children to contact with each other and the teacher, creates equal conditions in conversational activities, destroys a traditional barrier of uncertainty. Role-playing games have a positive eff ect on the formation of cognitive interests of students, promote a conscious mastering of the foreign language, development of such qualities as independence, initiative; fostering a sense of community. It helps to activate the processes of mental activity, to generate an interest for knowledge, to have a positive eff ect on child development. The use of game method of teaching facilitates the implementation of important teaching tasks: the creation of the psychological readiness of students for speech communication; ensuring the need for frequent repetition of linguistic material; training of students in the selection of the required speech variant that is preparation for the situational spontaneity of speech. To have eff ective results, role-playing game must meet the basic requirements as: stimulation of learning motivation, good preparation and clear organization, , acceptance of game by the whole group and realization of the game in friendly and creative atmosphere Key words: game, language teaching methodology, communicative activities, technology.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38180
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВИХ.pdf249.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.