Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38188
Назва: | Розвиток шкільництва та мовно-літературної освіти на Закарпатті у другій половині ХІХ - на початку ХХ століть |
Інші назви: | Развитие школьного гуманитарного образования на Закарпатье во второй половине ХІХ – начала ХХ веков Development of school and language –literature education in Transcarpathia in the second half of the 19-th century – beginning of the 20-th century |
Автори: | Маляр, Любов Василівна |
Ключові слова: | освіта, шкільництво Закарпаття, українська мова та література, педагоги та культурно-освітні діячі |
Дата публікації: | 2016 |
Видавництво: | Видавництво УжНУ "Говерла" |
Бібліографічний опис: | Маляр, Любов Василівна Розвиток шкільництва та мовно-літературної освіти на Закарпатті у другій половині ХІХ - на початку ХХ століть / Любов Василівна Маляр // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 129-132. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 131 (12 назв) |
Серія/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто особливості розвитку шкільництва та мовно-літературної освіти у контексті
соціально-історичних та культурологічних обставин на Закарпатті у другій половині ХІХ – на початку ХХ
століть; висвітлено внесок українських культурно-освітніх діячів у справу утвердження національної ідеї у
краї, в організацію навчально-виховного процесу на національних засадах; встановлено, що вивчення української мови та літератури було важливим засобом формування національних та загальнолюдських цінностей закарпатоукраїнців. У статье раскрыты особенности развития школьного гуманитарного образования в контексте социально-исторических и культурологических обстоятельств на Закарпатье во второй половине ХІХ – начала ХХ веков; рассматривается деятельность украинских культурно-образовательных деятелей, которые отстаивали национальные права закарпатоукраинцев, вели борьбу за создание и утверждение украинской нацинальной школы; выявлено, что изучение украинского языка и литературы было важнейшим средством формирования национальных и общечеловеческих ценностей закарпатоукраинцев. Ключевые слова: образование, образование Закарпатья, украинский язык и литература, педагоги и культурно-образовательные деятели. In this article the development peculiarity of school aff airs and humanities are regarded in context of socialhistorical and culturelogical cases in Transcarpathia 19-th - the fi rst half of of the 20-th century. Development of school system and specifi cs of education in Transcarpathia in the second half of the XIXth century and at the beginning of the XXth century are conditioned by social and historical factors: incorporation of the region into Austrian empire and later intj the Austro-Hungarian monarchy, domination of the policy of denationalization in Transcarpathia. So far if after the revolution the conditions developed for opening of the schools on national principles and introduction into the school curriculum the Slav culture study, namely the literature of Slavic peoples, the formation of Austro- Hungarian empire which pursued the policy of magarization undermined national school and imposed school system with Hungarian language of teaching where the culture values of Hungarian people and partially Germans became dominating. Key words: education, Transcarpathian school aff airs, Ukrainian language and literature, foreign literature, pedagogues and cultural workers. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38188 |
ISSN: | 2524-0609 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
РОЗВИТОК ШКІЛЬНИЦТВА ТА МОВНО.pdf | 287.8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.