Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38246
Title: Реалізація змішаного навчання у вищому навчальному закладі
Other Titles: Реализация смешанного обучения в высшем учебном заведении
Implementation of blended learning in higher educational institutions
Authors: Сікора, Ярослава Богданівна
Keywords: електронне навчання, змішане навчання, дистанційне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, вища освіта
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Сікора, Ярослава Богданівна Реалізація змішаного навчання у вищому навчальному закладі / Ярослава Богданівна Сікора // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 236-139. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 238 (15 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті розглядаються основні положення організації змішаного навчання у вищому навчальному закладі. Пропонується аналіз поняття змішаного навчання, більшість з яких є описовими. На основі зіставлення понять традиційного, електронного, дистанційного навчання визначено домінуючі особливості кожного з них. Узагальнено моделі змішаного навчання, розглянуті закордонними дослідниками, запропоновано моделі, які можна інтегрувати в традиційний навчальний процес вищого навчального закладу.
В статье рассматриваются основные положения организации смешанного обучения в высшем учебном заведении. Предлагается анализ понятия смешанного обучения, большинство из которых являются описательными. На основе сопоставления понятий традиционного, электронного, дистанционного обучения определены доминирующие особенности каждого из них. Обобщено модели смешанного обучения, рассмотренные зарубежными исследователями, предложены модели, которые можно интегрировать в традиционный учебный процесс высшего учебного заведения. Ключевые слова: электронное обучение, смешанное обучение, дистанционное обучение, информационно- коммуникационные технологии, высшее образование.
The article describes the main provisions of blended learning in higher education. Proposed the concept of blended learning analysis, most of which is descriptive. On this basis, the author defi nes blended learning as purposeful, organized, interactive process of interaction between students and teachers that didactically optimally combines the traditional technology and online learning, based on information and communication technologies and focused on the individual needs of students, regardless of their location in space and time. Compared is the notion of traditional, electronic, distance learning based on comparing the type of educational communication and the availability of e-learning, the dominant features of each. Distance Learning provides distance teacher and student training materials where the transfer takes place through any means of communication; eLearning interpreted as learning based on the use of electronic means; blended learning provides for an invariant component is a combination of classroom and distance component present in diff erent proportions, using diff erent kinds of training and management training activities. Key words: e-learning, blended learning, distance learning, information and communication technology, higher education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38246
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ.pdf297.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.