Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38796
Title: Змістові основи соціальної компетентності підлітків з інтелектуальними порушеннями
Authors: Утьосов, Ян Андрійович
Keywords: соціальний розвиток, соціальна компетентність, підлітки з інтелектуальними порушеннями.
Issue Date: 8-Sep-2018
Citation: 1. Утьосов Я.А. Змістові основи соціальної компетентності підлітків з інтелектуальними порушеннями // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип.11/ за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2018, С.282–290
Abstract: У статті розглянуто змістові основи соціальної компетентності підлітків з інтелектуальними порушеннями, звертається увага на те, що однією з найважливіших у педагогічній науці та практиці є проблема соціального розвитку як провідної складової становлення особистості. Актуальність її вивчення зумовлена необхідністю підвищення рівня вихованості підростаючого покоління, особливо дітей з інтелектуальними порушеннями, що потребує проведення досліджень, спрямованих на пошук та розробку інноваційних підходів до організації процесу формування соціальної компетентності підлітків з інтелектуальними порушеннями. Автор зазначає на тому, що проблема соціальна компетентність підлітків достатньо інтенсивно досліджується та обговорюється в наукових колах. Актуальність проблеми зумовлена підсиленням уваги науковців та педагогів-практиків до компетентнісного підходу в освіті. Реалізація принципів компетентнісного підходу є умовою для формування та розвитку активної, соціально відповідальної особистості. Саме це зумовлює пошук інноваційних педагогічних технологій формування соціальної компетентності підлітків з типовим розвитком та інтелектуальними порушеннями. При цьому увага звертається на виявлення особливостей розвитку соціальної компетентності у підлітків, що спонукає до з’ясування розуміння суті соціальної компетентності та природи її виникнення, яка є об’єктом для тривалих наукових дискусій. Отже, підсумовуючи результати автор вказує на те, що розвиток соціальної компетентності підлітків з типовим розвитком та інтелектуальними порушеннями залежить від створення психолого-педагогічних умов щодо формування її якісних характеристик, які у подальшому дадуть змогу розвинути у підлітків соціально-комунікативну активність, адаптаційні та соціальні можливості.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38796
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичної реабілітації



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.