Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38823
Назва: | Формування соціальних компетентностей у підлітків з інтелектуальними порушеннями на базі освітніх і реабілітаційних установ |
Автори: | Утьосов, Ян Андрійович |
Ключові слова: | психолого-педагогічний супровід, соціальне середовище, соціалізація, ключові компетентності, підлітки з інтелектуальними порушеннями. |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Утьосов Я.А. Формування соціальних компетентностей у підлітків з інтелектуальними порушеннями на базі освітніх і реабілітаційних установ // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. Випуск 34., 2020, С. 216–224 |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено етапи та структуру експерименту, присвяченого формуванню соціальних уявлень у підлітків загальноосвітніх спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів як ключової компетентності нової української школи (НУШ). У рамках експерименту на базі спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів та НРЦ створено команду психолого-педагогічного супроводу формування соціальних компетентностей у підлітків. Діяльність команди буде забезпечувати комплексність й безперервність діагностико-корекційної, соціальної, психолого-педагогічної допомоги для створення оптимальних умов розвитку підлітків з інтелектуальними порушеннями та ефективної інтеграції їх у суспільство. Створення такої команди дасть можливість здійснювати психолого-педагогічний супровід корекційного навчання та виховання підлітків з інтелектуальними порушеннями й формування в них соціальних компетентностей. У статті прописано етапи експерименту: організаційно-підготовчий, діагностичний та формувальний. Визначено компоненти ключової компетентності та окреслено основні завдання: розвиток особистісно-орієнтованої сфери підлітків; забезпечення пізнавального розвитку та диференційованого підходу до кожного вихованця з урахуванням їх психофізичних можливостей; розвиток емоційно-вольової сфери підлітків з інтелектуальними порушеннями; розвиток мотиваційно-особистісної сфери; забезпечення корекційно-діагностичного підходу. Набуття компетентності стане фундаментом подальшої успішної соціалізації та адаптації підлітків з інтелектуальними порушеннями в суспільстві. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38823 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Формування соціальних компетентностей у підлітків з інтелектуальними порушеннями на базі освітніх і реабілітаційних установ.pdf | 23.25 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.