Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43900
Назва: | Фасилітація в контексті підготовки майбутніх учителів початкових класів |
Інші назви: | Facilitation in the context of training future primary teachers |
Автори: | Рябець, Діана Василівна |
Ключові слова: | фасилітація, фасилітатор, фасилітаційний підхід, підготовка вчителів початкових класів |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Вид-во “Говерла” |
Бібліографічний опис: | Рябець, Діана Василівна Фасилітація в контексті підготовки майбутніх учителів початкових класів / Діана Василівна Рябець // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 249–251. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 251 ( 6 назв). |
Серія/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Короткий огляд (реферат): | Анотація. Актуальність дослідження полягає в необхідності зміни традиційної моделі педагога, адже
нині перед учителем постають додаткові завдання – спрямувати здобувачів освіти не тільки на отримання
знань, а й на їх творче осмислення, виховувати здатність застосовувати свої знання в навчальних і жит-
тєвих ситуаціях – усе це має сприяти формуванню творчої особистості дитини. Метою статті є визна-
чення сутності поняття «фасилітація» та її використання фасилітації в контексті підготовки майбутніх
учителів початкових класів. Для реалізації поставленої мети використано методи аналізу, синтезу, зістав-
лення, узагальнення, систематизації наукових положень. На основі аналізу психолого-педагогічної літерату-
ри визначено сутність поняття «фасилітація». Представлено основні завдання викладача-фасилітатора
у підготовці майбутніх учителів початкових класів, визначено вимоги до сучасного вчителя. З’ясовано, що
реалізуючи фасилітаційний підхід у початковій школі вчитель зможе досягти суб’єкт-суб’єктної взаємодії з
молодшими школярами, підтримати в дитині прагнення до самовдосконалення, самореалізації, саморозвит-
ку. Визначено основні вміння, що характеризують діяльність учителя-фасилітатора.
Ключові слова: фасилітація, фасилітатор, фасилітаційний підхід, підготовка вчителів початкових
класів. Abstract. The urgency of the study lies in the need to change the traditional model of the teacher, because now the teacher faces additional tasks − to direct students not only to acquire knowledge but also to their creative thinking, to cultivate the ability to apply their knowledge in educational and life situations. creative personality of the child. The aim of the article is to defi ne the essence of the concept of “facilitation” and its use of facilitation in the context of training future primary school teachers. Methods of analysis, synthesis, comparison, generalization, systematization of scientifi c positions are used to achieve this goal. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature, the essence of the concept of “facilitation” is determined. The interpretation of the phenomenon of facilitation is given, connected with such aspects as: interaction of people caused by social contacts, which increases their activity, promotes the activation of mental processes, improves well-being; a specifi c type of communication, which involves facilitating the interaction of participants in the educational process; way to help the group in fi nding ways to identify and solve problems. The main tasks of the teacher - facilitator in the training of future primary school teachers are presented, the requirements for a modern teacher are determined. It was found that implementing the facilitation approach in primary school, the teacher will be able to achieve subject-subject interaction with younger students, to support the child's desire for self-improvement, self-realization, self-development. The basic skills that characterize the activities of the teacher-facilitator are identifi ed. It is the ability to listen carefully, observation, the ability to diagnose, correct the behavior of students, the ability to establish simple and fruitful communication between members of the study group and ensures successful group communication. Key words: facilitation, facilitator, facilitation approach, training of primary school teachers. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43900 |
ISSN: | 2524-0609 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ФАСИЛІТАЦІЯ В КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ.pdf | 542.93 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.