Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44276
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Хазін, В. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-20T09:54:17Z | - |
dc.date.available | 2022-09-20T09:54:17Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.citation | Хазін, В. Сучасна філософія освіти: пошук нової парадигми / В. Хазін // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. І. Блецкан, М. М., Болдижар та ін. – Ужгород : УжНУ, 2005. – Вип. 8. – С. 201–203. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 203 (13 назв) | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44276 | - |
dc.description | https://drive.google.com/file/d/1ztpiChQb1D47q-8HNdoXqGb5e5fJqk74/view?usp=sharing | uk |
dc.description.abstract | Рассматриваются вопрось, современной философии образования. Решающая перспектива философии образования – не формирование единой парадигмы, а осознание различия исходных философско-теоретических предпосылок и принципов. Создание единой парадигмы – путь к формированию унифицированной концепции. В этой связи заслуживает внимание обращение к концепциям развития педагогической теории и практики на основе нелинейного синергетического мышления, а также к предельному основанию человеческой личности – к человеческой субьективности. | uk |
dc.description.abstract | The article considers problems of coming out from educational crisis, based on new philosophical theory. Among the most important conceptions of educational philosophy the author singles out synergetic and philosophical conceptions of human subjectivity. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Вид-во “УжНУ” | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.title | Сучасна філософія освіти: пошук нової парадигми | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | 2005 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 8 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 8 (2005).pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.