Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44421
Title: Ефективність тестового контролю за умови модульно-рейтингового навчання у технікумах
Authors: Мельничук, Ірина
Keywords: технологии, тесты, тестовый контроль, обучение химии, техникум, technologies, tests, test control, teaching chemistry
Issue Date: 2004
Publisher: Вид-во “УжНУ”
Citation: Мельничук, Ірина Ефективність тестового контролю за умови модульно-рейтингового навчання у технікумах / Ірина Мельничук // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 121–124. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 123–124 (8 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Объёмность программного материала по химии в техникумах предвидит оптимизацию учебного ­процесса путём внедрения модульно-рейтинговой технологии, которая даёт возможность при усло­виях лекционно-семинарского обучения применять систематический контроль. Отмечается пре­имущество тестового контроля в сравнении с традиционной системой контроля, а также введение рейтинговой системы оценивания знаний студентов.
Volume of the program material in chemistry in colleges and foresee optimization of the teaching process bу the way of establishing modul-rating technology, which gives an opportunity to use systematic control. An advantage of а test control is noted in comparison with а traditional system of control. The new introduction of а student knowledge rating is of great importance.
Description: https://drive.google.com/file/d/1EZtMycvXwZz6PiQAb4sqAisz1xtsfRur/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44421
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7 (2004).pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.