Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБаторі-Тарці, Зіта-
dc.date.accessioned2022-09-27T10:07:20Z-
dc.date.available2022-09-27T10:07:20Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationБаторі-Тарці, Зіта Діти-сироти, випускники спеціалізованих шкіл-інтернатів у сфері професійно-технічної освіти / Зіта Баторі-Тарці // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 230–234. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 233–234 (7 назв)uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44498-
dc.descriptionhttps://drive.google.com/file/d/1DE45wObm59c2gcAeZLwxek-OsJJ7tVSr/view?usp=sharinguk
dc.description.abstractВ статье рассматриваются особенности социализации в условиях интерната; трудности адап­тации к специальной учебной программе; проблемы воспитания, трудоустройства и жилья. Уста­новлено, что для достижения лучших результатов в работе с умственно отсталыми детьми необхо­димо ознакомить преподавателей и мастеров профессионально-технических учебных заведений с особенностями работы с этой категории детей и подключить к этой работе государственные струк­туры социальной защиты и высококвалифицированных социальных работников.uk
dc.description.abstractThe article considers the issues of expansion of possibilities of mentally backward children-orphans due to the access to the studies at vocational training programme. The features of socialization in the conditions of boarding­school, difficulties of adaptation to the special learning circumstances, problems of employment and habitation are examined. Results show, that children-orphans with an easy mental backwardness can master the facilitated programme of house-painter profession. It is set, that for achievement of the best results in work with mentally backward children it is necessary to acquaint teachers and masters of vocational schools with skills of work with this category of children and involve the governmental social protection services and highly skilled social workers.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во “УжНУ”uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectдети-сиротыuk
dc.subjectспециализированная школа-интернатuk
dc.subjectлегкая умственная от­сталостьuk
dc.subjectинтеграция в обществоuk
dc.subjectпрофессиональное образованиеuk
dc.subjectличностно-ориентированнiй подходuk
dc.subjectchildren-orphansuk
dc.subjectspecialised boarding-schooluk
dc.subjecteasymental backwardnessuk
dc.subjectintegration into societuk
dc.subjectprofessional educationuk
dc.subjectpersonnaly oriented approachuk
dc.titleДіти-сироти, випускники спеціалізованих шкіл-інтернатів у сфері професійно-технічної освітиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2004 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7 (2004).pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.