Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44866
Title: | Теоретичні засади забезпечення успішності ігрової діяльності молодших школярів |
Authors: | Кудикіна, Н. В. |
Issue Date: | 2001 |
Publisher: | Вид-во “УжНУ” |
Citation: | Кудикіна, Н. В. Теоретичні засади забезпечення успішності ігрової діяльності молодших школярів / Н. В. Кудикіна // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. І. Блецкан, М. М. Болдижар. – Ужгород : УжНУ, 2001. – Вип. 4. – С. 35–39. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 39 (4 назви) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Успешность игровой деятельности младших школьников как педагогического средства зависит от ее направленности на реализацию методологических задач просвещения, которые содержатся в личностно ориентированном руководстве игрой, в осуществлении в контексте игры задач национального воспитания подрастающего поколения и от гуманизации учебно-воспитательной работы начального звена общеобразовательной школы. The effectiveness of the primary school pupils game activity as pedagogical means, depends on how accurately is it oriented at education methodological tasks implementation, which first of all should be focused on personality and game control. In a primary school the implementation of tasks of educating a growing-up generation of the nation, as well as the implementation of tasks of educational work humanization should be made in the context of a game. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1nFPgET6sLAp9ga6ydDMlDK2fGANr3ZmR/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44866 |
ISSN: | 0869-0782 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 4 - 2001 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_ Педагогіка. Соціальна робота Вип. 4.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.