Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45519
Назва: | Транспрофесіоналізм як педагогічна проблема |
Автори: | Попадич, Олена Олександрівна Попадич, Богдан Тарасович |
Ключові слова: | професіоналізм, транспрофесіоналізм, трансдисциплінарність, міждисциплінарність, фахівці-професіонали, види діяльності, професії |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Попадич О. О., Попадич Б. Т. Транспрофесіоналізм як педагогічна проблема. Інноваційна педагогіка : науковий журнал. Випуск 49. Том 2. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Видавничий дім «Гельветика». 2022. С. 94-98. |
Короткий огляд (реферат): | Встановлено, що транспрофесіоналізм є складним теоретико-методологічним феноменом, новим явищем у системі підготовки принципово нового класу професіоналів. Його актуальність обумовлена соціально-економічними умовами, що постійно змінюються, у світі, що впливає на суттєве перетворення світу професії. Доведено, що розмивання меж професійних функцій, зростання попиту фахівців, здатних до комплексної (трансдисциплінарної) оцінки проблемних ситуацій, і неготовність системи професійної освіти до випуску фахівців цього рівня лише підвищує значущість цього явища. Виявлено, що у сучасній психолого-педагогічній науці майже немає досліджень, присвячених формуванню та розвитку транспрофесійних компетенцій у різних груп студентів. Основна частка досліджень у сфері вищої освіти присвячена не так фіксації феномена, як обґрунтуванню його актуальності та постійно зростаючої затребуваності. При цьому відсутність системи методологічних досліджень та розробок ускладнює організацію та реалізацію процесу підготовки транспрофесіонала. Визначено особистісні та функціональні компоненти характеристик транспрофесіонала, що дозволило виявити сутнісні характеристики поняття транспрофесіоналізму. На основі проведеного аналізу психолого-педагогічної літератури та порівняльного аналізу понять був конкретизований термін «транспрофесіоналізм» та встановлено, що це інтегративна якість особистості, що охоплює гнучкість у вирішенні проблем, міжпрофесійну комунікативність, дивергентність мислення, що відображає здатність і готовність до освоєння міжпрофесійних видів діяльності через самоосвіту та застосування їх при вирішенні та при міжпрофесійній взаємодії з різними спільнотами. Обґрунтовано необхідність спрямування сучасної системи вищої освіти на підготовку транспрофесіоналів. На основі досліджень вітчизняної та зарубіжної літератури проведено порівняльний аналіз підходів до визначення терміна «транспрофесіоналізм» та встановлені суттєві відмінності характеристик професіонала та транспрофесіонала. Визначено особистісні та функціональні компоненти характеристик транспрофесіонала, що дало змогу виявити сутнісні характеристики поняття транспрофесіоналізму. Проаналізовано основні характеристики транспрофесіоналізму. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45519 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
01_Попадич_О_Б_стаття_Інноваційна Педагогіка.pdf | 521.02 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.