Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46425
Title: Моделі прийняття управлінських рішень з організації освітнього процесу в умовах високого рівня невизначеності
Other Titles: Models for management decision-making on the organization of the educational process in conditions of a high level of uncertainty
Authors: Мулеса, Оксана Юріївна
Миронюк, Іван Святославович
Гече, Федір Елемирович
Горват, Петро Петрович
Імре, Юлій Юлійович
Keywords: множина допустимих розв'язків, заклад вищої освіти, освітній процес, аудиторний фонд
Issue Date: 2022
Publisher: Національний університет "Львівська політехніка"
Citation: Мулеса О. Ю., Миронюк І. С., Гече Ф. Е., Горват П. П., Імре Ю. Ю. Моделі прийняття управлінських рішень з організації освітнього процесу в умовах високого рівня невизначеності. / О. Ю. Мулеса, І. С. Миронюк, Ф. Е. Гече та інш. // Ukrainian Journal of Information Technology = Український журнал інформаційних технологій: journal / Lviv Polytechnic Nat. Univ. — Lviv : Lviv Polytechnic Nat. Univ. 2022, т. 4, № 2. — С. 74–79.
Abstract: Дослідження присвячене аналізу проблеми прийняття рішень щодо організації навчального процесу в умовах зовнішніх впливів непереборного характеру. Розглядається випадок вимушеного скорочення тривалості навчального семестру з необхідністю повного виконання навчальних планів підготовки здобувачів освіти. Визначено, що для ефективного планування навчального процесу початково необхідно виконати поділ аудиторій закладу освіти між навчальними групами, які належать різним структурним підрозділам закладу освіти. Виконано вербальну та математичну постановки задачі розподілу аудиторій між навчальними групами. Побудовано математичну модель задачі. Модель є набором обмежень, які накладаються на варіанти допустимих розподілів аудиторій. Розроблена модель дає змогу вводити обмеження щодо тривалості робочого дня, перерв між заняттями у окремих групах, кількості робочих днів на тиждень тощо. Побудовано алгоритм вироблення варіантів управлінських рішень щодо розподілу аудиторій між навчальними групами різних структурних підрозділів університету. Варіанти управлінських рішень залежать від початкових умов, які включені у модель задачі та від потужності множини допустимих розв'язків. Передбачена можливість вироблення варіантів управлінських рішень щодо комбінованих варіантів організації освітнього процесу (очна, дистанційна та змішана форма навчання). У таких випадках менеджмент закладу освіти може накладати обмеження на можливість чергування занять, які відбуваються в аудиторіях з заняттями, які відбуваються в онлайн режимі. Розроблений підхід також дає змогу виконувати перерозподіл аудиторій між структурними підрозділами на окремо визначені періоди часу. Розроблений інструмент дає змогу підвищити ефективність процесів прийняття управлінських рішень щодо організації навчального процесу у закладах вищої освіти.
Description: https://doi.org/10.23939/ujit2022.02.074
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46425
ISSN: 2707-1898
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри наук про здоров’я

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Моделі прийняття упр.рішень освітній процес.pdf363.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.