Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48176
Название: Fractal approach to teaching physics and computer modeling. Journal of Science Education
Другие названия: Fractal approach to teaching physics
Авторы: yurkovych, Nataliya
Seben, Vladimir
Marýan, Mykhaylo
Ключевые слова: self-organization, computer modeling
Дата публикации: июн-2017
Издательство: Beijing Science Education Innovation center Normal College of Qingdao University
Библиографическое описание: 1. Yurkovych, N. Seben, V. & Mar’yan M. Fractal approach to teaching physics and computer modeling. Journal of Science Education, 18(2), 117-120. 2017
Серия/номер: 18;2
Краткий осмотр (реферат): The article presents and appraises the fractal approach to teaching physics using computer modeling in the environment of the object-oriented programming. It manifests the formation of a fractal structure and the corresponding iteration, reflecting the integrity and spontaneity of information perception. The article elaborates the iteration of the fractal structure on the example of studying physics topics, “Geometric optics” and “Wave optics”. Each iteration (section of physics) is characterized by a synergy - adding new iteration provides a qualitative perception of the information. The possibility of using this approach in other physics topics and research fields related to physics has been demonstrated.
Описание: Resumen El artículo presenta el enfoque de fractales en la enseñanza de la física mediante la modelización informática en el entorno de la programación orientada a objetos. Manifiesta la formación de una estructura fractal y la iteración correspondiente, reflejando la integridad y espontaneidad de la percepción de la información. El artículo elabora la iteración de la estructura fractal en el ejemplo de estudiar secciones de física, «Óptica geométrica» y «Óptica de onda». Cada iteración (sección de física) se caracteriza por una sinergia - la adición de una nueva iteración proporciona una percepción cualitativa de la información. Se ha demostrado la posibilidad de utilizar este enfoque en otras secciones de la física y campos de investigación relacionados con la física. Palabras clave: modelización informática, enfoque fractal, procesos autoorganizadores, sinergética, enseñanza de la física
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48176
ISSN: 0124-5481
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри твердотільної електроніки з/с інформаційної безпеки

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
V18-2017-2-17.pdf812.33 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.