Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50123
Title: Структура редакції сучасного вітчизняного інтернет-видання: основні тенденції розвитку
Other Titles: The editorial structure of a modern domestic online publication: main development trends
Authors: Тарасюк, Володимир Юрійович
Keywords: інтернет-медіа, редакція, відділ, колектив, сайт, журналіст, кореспондент
Issue Date: 2023
Citation: Тарасюк В. Структура редакції сучасного вітчизняного інтернет-видання: основні тенденції розвитку / В. Тарасюк // Communications and Communicative Technologies. Вип. 23. 2023 — С. 56-61.
Abstract: У статті проаналізовано склад редакцій інтернет-медіа з визначенням основних тенденцій у розвитку таких колективів. На підставі дослідження зроблено висновок про доцільність виокремлення чотирьох умовних груп редакцій: із мінімальним числом працівників (до 5–6 осіб), невеликі (до 10–15 членів колективу), середні (до 25–30 осіб) та великі – понад 30 працівників. На кількісний склад редакцій, формування їх відділів впливають фінансування, масштаб поширення, тематична спрямованість видань, специфіка новинного продукту, який медіа готують для своєї аудиторії, відсоток авторських та запозичених в інших ЗМІ матеріалів та інші чинники. Для мережевих медіа характерні риси як журналістських колективів традиційних ЗМІ (керівна й виконавська ланки, система редакторів, кореспондентів, класичні назви відділів – новин, економіки, освіти, політики – тощо), так і власне пов’язаних з інтернет-середовищем та відповідними форматом функціонування і характером виробленої новинної продукції. Ідеться передусім про властиві лише таким ЗМІ посади працівників (відповідальний за соцмережі, модератор, керівниця digitalнапрямку тощо) і відділи редакції (техно, Youtube, SMM, блогів та інші). Середньостатистична редакція сучасного українського сайту постає у вигляді колективу в межах 10–20 осіб, але з урахуванням вузької спеціалізації, регіональних особливостей та всеукраїнського масштабу їх кількість може суттєво змінюватися. Найпоширенішими в редакціях інтернет-медіа є посади керівника (головного редактора, шеф-редактора, директора), його заступника, редакторів відділів, редакторів, кореспондентів. Роль редакцій у майбутньому посилюватиметься, оскільки їх діяльність безпосередньо має вплив на успішність медіа. Отож виникатиме потреба надалі ґрунтовно вивчати журналістський склад ЗМІ для отримання об’єктивних даних щодо природи та характеру функціонування медійних колективів. Загалом редакційні системи інтернет-медіа – рухомі, зазнають постійних трансформацій, щоб успішно долати виклики часу та ефективно конкурувати на медіаринку.
Description: DOI: 10.15421/292307
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50123
ISSN: 2617-1813
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри журналістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Структура редакції.pdf296.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.