Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52624
Title: Формування цифрової грамотності вчителя в системі післядипломної освіти України
Other Titles: Formation of digital literacy for teachers in the system of postgraduate education in Ukraine
Authors: Стойка, Олеся Ярославівна
Keywords: післядипломна освіта, цифрова грамотність, цифрова грамотність вчителя, цифрові технології, цифрова компетентність, digital competence, digital literacy, digital technologies, postgraduate education, teacher's digital literacy
Issue Date: 2023
Citation: Стойка О. Я. Формування цифрової грамотності вчителя в системі післядипломної освіти України. Неперервна професійна освіта: теорія і практика 2023. Вип. 2(75). С. 61–76.
Series/Report no.: Неперервна професійна освіта: теорія і практика;
Abstract: У статті розглядається проблема формування цифрової грамотності вчителя у системі післядипломної освіти України. Зазначено, що цифрова грамотність є важливою для учителів, оскільки вона може сприяти підвищенню ефективності освітнього процесу, навчанню учнів ефективно використовувати цифрові інструменти в освітніх цілях та в різних сферах життя. Цифрова грамотність у процесі навчання означає знання та вміння використовувати широкий спектр таких цифрових інструментів, як смартфони, планшети, комп’ютери тощо для різноманітних навчальних цілей. Ідея безперервного навчання є одним із важливих напрямів освітнього процесу в Україні, реалізація якого спрямована на розвиток цифровізації суспільства, що вимагає від учителя високого рівня цифрової грамотності. Учитель повинен бути готовим до реалізації професійної діяльності засобами цифрових технологій, використання можливостей цих технологій для підвищення якості освітнього процесу та підготовки учнів до успішного життя в сучасному суспільстві. Цифрова грамотність є ключовою в процесі професійного розвитку вчителя, яка проявляється при вирішенні різних завдань із залученням засобів цифрових технологій. У системі післядипломної освіти України можуть бути запроваджені різні шляхи формування цифрової грамотності, а саме: програми та курси, спрямовані на формування цифрової грамотності вчителів. У статті наведено основні напрями таких програм та їх зміст.
The article discusses the problem of forming digital literacy for teachers in the system of postgraduate education in Ukraine. It is noted that digital literacy is important for teachers as it can contribute to enhancing the effectiveness of the educational process, teaching students to effectively use digital tools for educational purposes and in various areas of life. Digital literacy in the process of education implies knowledge and skills in using a wide range of digital tools, such as smartphones, tablets, computers, etc., for various educational goals. The idea of lifelong learning is one of the important directions of the educational process in Ukraine, the implementation of which is aimed at the development of society's digitalization, which requiresteachers to have a high level of digital literacy. A teacher should be prepared to implement professional activities using digital technologies, utilizing the possibilities of these technologies to improve the quality of the educational process and prepare students for successful life in modern society. Digital literacy is crucial in the process of teachers' professional development, which is manifested in solving various tasks involving the use of digital technologies. Various ways of forming digital literacy can be introduced in the system of postgraduate education in Ukraine, namely: programs and courses aimed at forming digital literacy for teachers. The article presents the main directions of such programs and their content.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52624
ISSN: 2412-0774
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2833639.pdf696.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.