Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/53333
Title: Сучасні підходи до викладання спеціального курсу «Методологія органічного синтезу» у підготовці магістрів хімічних спеціальностей 102 «Хімія» та 014.06 «Середня освіта. Хімія»
Other Titles: Modern approaches to teaching the special course "Methodology of organic synthesis" in the training of masters of chemical specialties 102 Chemistry and 014 Secondary education.
Authors: Різак, Галина Вікторівна
Keywords: методологія органічного синтезу, утворення зв'язків, перегрупування, елімінування, захисні групи, methodology of organic synthesis, bond formation, rearrangement, elimination, protective groups
Issue Date: 2023
Publisher: Видавнича група «Наукові перспективи»
Citation: Різак Г. В. Сучасні підходи до викладання спеціального курсу «Методологія органічного синтезу» у підготовці магістрів хімічних спеціальностей 102 «Хімія» та 014.06 «Середня освіта. Хімія» / Г. В. Різак // «Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)». 2023. № 8(14) 2023. – С. 883-897
Abstract: У сучасному світі спостерігаються зміни, які суттєво впливають на завдання й цілі сучасної вищої освіти. Традиційні методи навчання та викладання поступово втрачають актуальність і привабливість, “натомість зростає потреба у впровадженні інтерактивних методів у навчальний процес. Хімічна освіта належить до одного з природничих профілів, тому вимагає конкретних заходів для модернізації. Оскільки органічна хімія як наука вимагає точних пояснень та обов’язкових демонстрацій, вибір правильної методики викладання та використання відповідних підходів стають дуже важливими. Освітній процес має бути побудований так, щоб стимулювати здобувачів освіти до вивчення хімічних наук , забезпечувати практичні дослідження та використання сучасних технологій для більш ефективного засвоєння матеріалу. Головною метою статті було дослідження методик навчання, які стимулюють активність здобувачів освіти , визначення основних підходів до викладання хімічних дисциплін загалом та спеціального курсу «Методологія органічного синтезу» зокрема, а також їхній вплив на підготовку магістрів хімічних спеціальностей. У рамках дослідження були визначені основні підходи до викладання хімічних дисциплін, які сприяють активному залученню здобувачів вищої освіти до навчання і поліпшують якість освіти у відповідних галузях знань. Було охарактеризовано курс «Методологія органічного синтезу», визначено його мету та основні завдання , що потрібно для підбору найбільш ефективних підходів та методів викладання. Проведено аналіз процесу дистанційного навчання та його впливу на підготовку магістрів хімічних спеціальностей, визначено його переваги, зокрема можливість поглибленого засвоєння матеріалу та самоорганізованого навчання. Визначена роль та основні функції інформаційних технологій у процесі викладання спеціального курсу. Проаналізовано певні інтерактивні інструменти (інтерактивні тренажери симулятори на платформі PhET (phet.colorado.edu), які варто впроваджувати в освітній процес для кращого засвоєння знань з хімії та отримання досвіду проведення хімічних експериментів. Підбір ефективних сучасних підходів викладання та їх використання допомагає підвищити якість освіти та підготувати висококваліфікованих фахівців відповідних спеціальностей.
In the modern world, there are changes that significantly affect the tasks and goals of modern higher education. Traditional methods of learning and teaching are gradually losing relevance and attractiveness, while the need to introduce interactive methods into the educational process is growing. Chemical education belongs to one of the natural sciences profiles, therefore it requires specific measures for modernization. Since chemistry as a science requires precise explanations and mandatory demonstrations, choosing the right teaching methodology and using appropriate approaches becomes very important. The educational process of studying chemical sciences should stimulate students to study the subject, provide practical research and the use of modern technologies for more effective learning of the material. The main goal of the article was to study teaching methods that stimulate students to actively participate, to determine the main approaches to teaching chemical disciplines in general and the special course "Methodology of Organic Synthesis" in particular, and their influence on the preparation of master’s degrees in chemical specialties. Within the framework of the study, the main approaches to teaching chemical disciplines were determined, which contribute to the active involvement of higher education seekers in learning and improve the quality of education in the relevant fields of knowledge. The course "Methodology of organic synthesis" was characterized, its main tasks and goals were determined, which is necessary for the selection of the most effective teaching methods and approaches. An analysis of the distance learning process and its impact on the preparation of masters in chemical specialties was carried out, its advantages were determined, in particular, the possibility of in-depth learning of the material and self-organized learning. The role and main functions of information technologies in the process of teaching a special course are determined. Certain interactive tools (interactive simulators on the PhET platform (phet.colorado.edu)) were analyzed, which should be implemented in the educational process of students of higher education for better assimilation of knowledge in the field of chemistry and gaining experience in conducting chemical experiments. Selection of effective modern teaching approaches and their its use helps to improve the quality of education and train highly qualified specialists in relevant specialties.
Description: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-8(14)-883-896
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/53333
ISSN: 2786-6300
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри органічної хімії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ.pdf490.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.