Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56144
Назва: Дилема захисту мовних прав угорської етнічної громади Закарпаття в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту»
Інші назви: DILEMMA OF LINGUISTIC RIGHTS PROTECTION OF THE HUNGARIAN ETHNIC COMMUNITY OF TRANSCARPATHIA IN THE CONTEXT OF ADOPTION OF THE NEW LAW OF UKRAINE «ON EDUCATION»
Автори: Зан, Михайло Петрович
Ключові слова: Етнополітологія, національні меншини, Угорці, етнічна громада, національна меншина, Закарпаття, мовні права, Закон України «Про освіту».
Дата публікації: 2018
Видавництво: Видавництво "Гілея"
Бібліографічний опис: Зан М.П. Дилема захисту мовних прав угорської етнічної громади Закарпаття в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту». Гілея: науковий вісник. К.: «Видавництво «Гілея», 2018. Вип. 138 (11). Ч. 3. Політичні науки. С. 62–66.
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано актуальні проблеми, які пов’язані з захистом мовних прав угорської етнічної громади Закарпатської області в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту». Автор визначає об’єктивні передумови формування «лінгвістичної автаркії», серед яких – ліберальне законодавство щодо мовних прав національних меншин, довготривале ігнорування з боку держави проблеми навчально–методичного забезпечення білінгвального навчання, відсутність широкого діалогу центральної влади з угорськомовною громадськістю Закарпаття. Зазначається, що прийняття нового Закону України «Про освіту» спричинило бурхливу дискусію в українському суспільстві, викликало дипломатичні непорозуміння між Угорщиною та Україною. Не напередодні, а вже після прийняття Закону відбувається дискусія щодо перспектив реформування змісту угорськомовної освіти. Через тривалий «втрачений час» складається досить складний формат взаємодії угорськомовної громадськості та освітніх державних інституцій, зокрема Міністерства освіти і науки України. Автор констатує, що для оптимального врегулювання мовної проблеми на Закарпатті необхідним є: 1) продовження консультацій між представниками влади та громадянського суспільства; 2) розробка державного стандарту вивчення української мови в угорськомовних навчальний закладах для трьох рівнів шкільної освіти; 3) вдосконалення білінгвальної освітньої методики через залучення молодих фахівців; 4) забезпечення тривалого (10–12 років) перехідного періоду в школах з угорською мовою викладання із повноцінними бюджетними асигнуваннями задля забезпечення реалізації Концепції «Нова українська школа».
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56144
ISSN: ISSN 2076–1554
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри політології і державного управління

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Зан М._Дилеми мовної політики_2018.pdf3.1 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.