Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56892
Title: Трансформаційні процеси у вищій школі США (ХХ-ХХІ ст.).
Other Titles: Transformation processes in the high school of the USA (ХХ-ХХI c.)
Authors: Козубовська, Ірина Василівна
Стойка, Олеся Ярославівна
Keywords: професійна підготовка, вища школа США, трансформаційні процеси, елективні програми, кредитно-модульна система, professional training, USA high school, transformation processes, elective system of curriculum, credit-module system of education
Issue Date: 2016
Citation: Козубовська І.В., Стойка О.Я. Трансформаційні процеси у вищій школі США (ХХ-ХХІ ст.). Педагогічні науки : зб. наук. праць. 2016. Т. 1, № 71. С. 108–112.
Series/Report no.: Педагогічні науки;
Abstract: У статті зосереджена уваrа на трансформаційних процесах у вищій школі США. Підкреслюється, що саме ХХ-ХХІ ст. є періодом суттєвих змін в освіті США (елективні курси, кредитна система, дистанційне навчання, академічна мобільність, орієнтація на ринок праці). Здійснено типолоrію інституційних реформ, яка включає перетворення 1-rо і 2-rо порядку, еволюційні й революційні, адаптивні й rенеративні, активні й реактивні зміни.
This article focuses on peculiarities of transformation processes in higher education of the USA. The period of the ХХ-ХХI century is considered particularly significant in the development of the US education (elective courses, credit system, distance learning, academic mobility, labor market orientation). The typology of insti- tutional reforms includes: the conversion of 1st and 2nd order, evolutionary and revolutionary, adaptive and generative, active and reactive transformations.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56892
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108-112.pdf198.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.