Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56892
Title: | Трансформаційні процеси у вищій школі США (ХХ-ХХІ ст.). |
Other Titles: | Transformation processes in the high school of the USA (ХХ-ХХI c.) |
Authors: | Козубовська, Ірина Василівна Стойка, Олеся Ярославівна |
Keywords: | професійна підготовка, вища школа США, трансформаційні процеси, елективні програми, кредитно-модульна система, professional training, USA high school, transformation processes, elective system of curriculum, credit-module system of education |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Козубовська І.В., Стойка О.Я. Трансформаційні процеси у вищій школі США (ХХ-ХХІ ст.). Педагогічні науки : зб. наук. праць. 2016. Т. 1, № 71. С. 108–112. |
Series/Report no.: | Педагогічні науки; |
Abstract: | У статті зосереджена уваrа на трансформаційних процесах у вищій школі США. Підкреслюється, що саме ХХ-ХХІ ст. є періодом суттєвих змін в освіті США (елективні курси, кредитна система, дистанційне навчання, академічна мобільність, орієнтація на ринок праці). Здійснено типолоrію інституційних реформ, яка включає перетворення 1-rо і 2-rо порядку, еволюційні й революційні, адаптивні й rенеративні, активні й реактивні зміни. This article focuses on peculiarities of transformation processes in higher education of the USA. The period of the ХХ-ХХI century is considered particularly significant in the development of the US education (elective courses, credit system, distance learning, academic mobility, labor market orientation). The typology of insti- tutional reforms includes: the conversion of 1st and 2nd order, evolutionary and revolutionary, adaptive and generative, active and reactive transformations. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56892 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри іноземних мов |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
108-112.pdf | 198.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.