Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57376
Назва: Концепт румунська культура в есе Пола Бейлі про Константіна Бранкузі
Інші назви: The concept of romanian culture in the essay of Paul Bailey on Constantin Brancusi
Автори: Луньова, Т. В.
Ключові слова: когнітивно-дискурсивна парадигма, мистецтвознавчий дискурс, есе, концепт, структура, функція, cognitive-discursive paradigm, discourse on art, essay, concept, structure, function
Дата публікації: 2018
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Луньова, Т. В. Концепт румунська культура в есе Пола Бейлі про Константіна Бранкузі / Т. В. Луньова // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), О. Ю. Кочмар, Х. І. Зикань та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2018. – Т. 2, Вип. 3. – С. 7–11. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр: с. 10–11 (20 назв)
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано концепт РУМУНСЬКА КУЛЬТУРА, утілений в есе письменника-романіста Пола Бейлі про скульптора Константіна Бранкузі (Бринкуша). Методологічною основою дослідження є когнітивно-дискурсивна парадигма. З'ясовано, що концепт РУМУНСЬКА КУЛЬТУРА вербалізовано в есе в сукупності вибраних складників, що уможливлює виконання цим концептом певних функцій із метою реалізації комунікативної мети автора есе. Визначено, що структуру концепту РУМУНСЬКА КУЛЬТУРА в тексті есе становлять такі концепти: РУМУНІЯ (та його специфікатори ВОЛОЩИНА, ОЛТЕНІЯ, ХОБІЦА, КРАЙОВА, БУХАРЕСТ); НАРОДНЕ МИСТЕЦТВО (та його репрезентанти РИТУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО, РІЗЬБЯРСТВО, САКРАЛЬНА АРХІТЕКТУРА, КИЛИМАРСТВО, ВИШИВКА); ПТАХ, КВІТКА, ЗВІР ОРНАМЕНТ; ДУША; ПОХОДЖЕННЯ (та його репрезентанти РІДНА КРАЇНА, МІСЦЕ НАРОДЖЕННЯ, НАЦІОНАЛЬНІСТЬ); ВЛАСНЕ ІМ'Я (цей концепт представлений прецедентними онімами Константін Бранкузі (Бринкуш), Ежен Ионеску, Еміль Чоран, Панаїт Істраті). Завдяки актуалізації цих складників концепт РУМУНСЬКА КУЛЬТУРА виконує в тексті есе три функції: інформаційну, інтерпретаційну та виховну.
The article focuses on the analysis of the concept ROMANIAN CULTURE verbalized in the essay of the modern writer Paul Bailey on the sculptor Constantin Brancusi. The research is methodologically grounded in the cognitive-discursive paradigm. It has been revealed that the concept ROMANIAN CULTURE is objectified in the essay as an interrelated combination of a number of selected conceptual constituents which enables the given concept to perform a range of functions that help the author of the text to achieve his communicative aim. The structure of the concept ROMANIAN CULTURE in the essay is composed of the following concepts: ROMANIA (and the concepts that specify it WALLACHIA, OLTENIA, HOBITZA, CRAIOVA, BUCHAREST); FOLK ART (and its conceptual representatives RITUAL ART, CARVING, SACRED ARCHITECTURE, TAPESTRY MAKING, EMBROIDERY); BIRD, FLOWER, BEAST, ORNAMENT; SOUL; ORIGIN (and its conceptual representatives NATIVE COUNTRY, BIRTH PLACE, NATIONALITY); PERSONAL NAME (represented by the precedent names Constantin Brancusi (Brancusi, Bruncoosh), Eugene lonesco, Emil Cioran, Panait Istrati). The actualization of these conceptual components enables the concept ROMANIAN CULTURE to perform three functions in the essay, namely the functions of informing, interpreting, and upbringing.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57376
ISSN: 2524-0390
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 3 Том 2 2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КОНЦЕПТ РУМУНСЬКА КУЛЬТУРА В ЕСЕ ПОЛА БЕЙЛІ.pdf247.57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.