Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5828
Title: Сутність і зміст соціально-педагогічної роботи як категорії соціальної педагогіки
Other Titles: Essence and content of social-pedagogic work as a category of social pedagogics
Authors: Караман, Олена Леонідівна
Keywords: категорії, соціально-педагогічна діяльність, соціально-педагогічна робота
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Караман, О. Л. Сутність і зміст соціально-педагогічної роботи як категорії соціальної педагогіки [Текст] / О. Л. Караман // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / [редкол.: Козубовська І.В. (гол. ред.) та ін.]. – Ужгород: Видавництво УжНУ "Говерла", 2011. – Вип. 21. – С. 69–72. – Бібліогр.: с. 72 (11 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті уточнено сутність і зміст соціально-педагогічної роботи як категорії соціальної педагогіки. У ході дослідження встановлено, що ці два поняття не тотожні, хоча й близькі за значенням. Термін «соціально-педагогічна діяльність» доцільно використовувати для позначення професійної діяльності фахівців, що має різні напрями і зміст, але відрізняється більшим ступенем узагальнення та абстракції, а поняття «соціально-педагогічна робота» краще використовувати в контексті організації та здійснення безпосередньої практичної соціально-педагогічної роботи з конкретними категоріями осіб у певному соціальному закладі. Ключові слова: категорії, соціально-педагогічна діяльність, соціально-педагогічна робота.
The topicality of the theme chosen for the given research is been caused by the fact that the inconsistent use of such de nitions, as «sociallypedagogical activity» and «socially-pedagogical work» is been observed in the modern socially-pedagogical theory and practice Therefore the article purpose is to specify essence and the content of socially-pedagogical work as categories of social pedagogics. The research results have established that these two concepts aren't identical, though are faithful. The term «socially-pedagogical activity» is expedient for using for a designation of professional work of experts which has different directions and content, but differs to a high degree with generalization and abstraction, and «socially-pedagogical work» concept is better to be used in a context of the organization and realization of direct sociallypedagogical work with concrete categories of population and in certain social establishment. Keywords: categories, socially-pedagogical activity, socially-pedagogical work.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5828
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 21 - 2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СУТНІСТЬ І ЗМІСТ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ.pdf247.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.