Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/591
Title: Шляхи підвищення мотивації до навчання фізики у вищій школі
Other Titles: Ways of increasing motivati on to physics study in a higher school
Authors: Бовтрук, Алла Георгіївна
Мєняйлов, Сергій Миколайович
Сліпухіна, Ірина Андріївна
Keywords: пізнавальний інтерес, предметна мотивація, проектна діяльність, соціально-особистісний підхід
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Бовтрук, А. Г. Шляхи підвищення мотивації до навчання фізики у вищій школі [Текст] / А. Г. Бовтрук, С. М. Мєняйлов, І. А. Сліпухіна // Науковий вісник Ужгородського університету. – Ужгород, 2011. – Вип.22. – С.17-19.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті проведено аналіз шляхів створення та розвитку предметної мотивації до навчання фізики у вищих технічних навчальних закладах в умовах гуманізації освіти. Запропоно- вано використовувати опосередковані мотиви для підвищення пізнавального інтересу до предмету під час організації та ке- рування самостійною роботою студентів, наведено конкретні результати такої роботи. Ключові слова: пізнавальний інтерес, предметна мотивація, проектна діяльність, соціально-особистісний підхід.
Description: The ways of creation and development of the subject motivation to physics study in the technical higher school in conditions of humanization of education have been considered in the article. It has been offered to use indirect motives for increasing the cognitive interest to the subject during supervision of self-studying of students; the results of the work have been presented. Key words: cognitive interest, subject motivation, design activity, the social-personal approach.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/591
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 22 - 2011



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.