Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59332
Назва: | Поняття «методичний термін» в англомовному педагогічному дискурсі |
Інші назви: | Concept “methodical term” of English-speaking pedagogical discourse |
Автори: | Цимбал, Ю. О. |
Ключові слова: | аналіз, термін, термінологія, дискурс, англомовний педагогічний дискурс, analysis, term, terminology, discourse, English-speaking pedagogical discourse |
Дата публікації: | 2018 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Цимбал, Ю. О. Поняття «методичний термін» в англомовному педагогічному дискурсі / Ю. О. Цимбал // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), О. Ю. Кочмар, Х. І. Зикань та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2018. – Вип. 6. – C. 87–91. – Бібліогр.: с. 91 (14 назв); рез. укр., англ. |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | У статті систематизовано й охарактеризовано наявні в лінгвістиці підходи до визначення поняття дискурсу,
зокрема з'ясовано структурні характеристики цього багатовимірного явища, центральне поняття досліджуваного дискурсу; установлено типологію дискурсу, а також виявлено основні універсальні та специфічні властивості
англомовного педагогічного дискурсу. Наведені складники текстової інформації (контекст, автор, адресат, інтертекстуальність) і його соціокомунікативні складники (походження, мотивація). Робота виконана із застосуванням
когнітивно-дискурсивного, комунікативно-прагматичного підходів до досліджень.
Сучасний англомовний науковий дискурс визначено як тип комунікативної діяльності у сфері наукового спілкування з притаманними йому усною, письмовою та паралінгвальною формами реалізації, що відбувається в межах визначеного каналу комунікації, регулюється тактиками та стратегіями учасників і тяжіє до формування нових
мовленнєвих жанрів наукової комунікації. Окреслюються основні проблеми дослідження педагогічного дискурсу у
вітчизняній і зарубіжній лінгвістиці.
Основними мовними рисами наукового дискурсу є послідовність, експліцитність, точність, логічність,
об'єктивність, регламентованість, термінологічність. Указано, що зміст дискурсу може визначатися лише зв'язком
понять «текст» і «мовлення».
Висвітлено підходи для аналізу дискурсу, описано підтипи й типи дискурсу. Виокремлено основну мету педагогічного дискурсу та підходи до розв'язання основних проблем, а саме: функції різних видів висловлювання (ствердження, запитання, відповідь) і способи їх інтерпретації; послідовність висловлювань різних функційних типів і способів. Виділено вихідні компоненти, а саме: термін, термінологія, методична термінологія, англомовний дискурс,
педагогічні стратегії. In the article the approaches to definition of a concept of a discourse existing in linguistics are systematized and characterized, in particular it is found out structural characteristics of this multidimensional phenomenon, the central concept of the studied discourse; it is established discourse typology and also the main universal and specific properties of an English-speaking pedagogical discourse are revealed. The given making text information: context, author, addressee, intertekstuality that his sotsio-communicative components, origins, motivation. Work is performed with application cognitive discourse, communicative and pragmatical approaches to researches. The modern English-speaking scientific discourse is defined as type of communicative activity in the sphere of scientific communication with characteristic in oral, written and paralingval realization forms, occures within a certain communication channel, is regulated by tactics and the strategy of participants and gravitates to formation of new speech genres of scientific communication. The main problems of a research brightly a pedagogical discourse in our and foreign linguistics are defined. The main language lines of a scientific discourse are the sequence, explicit, the accuracy, logicality, objectivity, regimentation, termin means. It is specified that the maintenance of a discourse can be defined only by communication of the concepts “text” and “speech’. Approaches for the analysis of a discourse are lit, it is described subtypes and types of a discourse. Singled out main objective of a pedagogical discourse and approaches to the solution of the main problems, namely: functions of different types of a statement (statement, question, answer) and ways of their interpretation; sequence of statements of various functional types; ways, means and sequence of introduction. Initial components are allocated, namely: term, terminology, methodical terminology, English-speaking discourse, pedagogical strategy. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59332 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 6 2018 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ПОНЯТТЯ МЕТОДИЧНИЙ ТЕРМІН.pdf | 188.71 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.