Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/594
Title: Роль інститутів післядипломної освіти в розвитку культуротворчої особистості педагога
Other Titles: The role of institutes of post-diploma education in the development of culture individuality of a teacher.
Authors: Ніколаєску, Інна Олександрівна
Keywords: культура, культурологічний підхід, культуротворча особистість педагога, післядипломна освіта, творчість
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Ніколаєску, І. О. Роль інститутів післядипломної освіти в розвитку культуротворчої особистості педагога [Текст] / І. О. Ніколаєску // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2013. – Вип. 26. – С. 136-139. – Бібліогр. : с. 139 (9 назв). – Рез. рос., англ.
Series/Report no.: Педагогіка.Соціальна робота;
Abstract: У статті визначено теоретичні основи проблеми роз- витку культуротворчої особистості педагога в системі піс- лядипломної освіти. Уточнено сутність понять “культура”, “творчість”, “культурологічний підхід”, сформульовано ав- торську дефініцію “культуротворча особистість педагога”. Обґрунтовано доцільність застосування культурологічного підходу в навчальному процесі інститутів післядипломної освіти. Розкрито культурологічну спрямованість застосу- вання навчально-методичного комплексу, який сприяє розви- тку культуротворчої особистості педагога в системі після- дипломної освіти. Ключові слова: культура, культурологічний підхід, куль- туротворча особистість педагога, післядипломна освіта, творчість.
Description: The article outlines the theoretical basis of the problem that regards to the cultural and creative development of teacher’s personality in the system of the after-diploma education. The author has clarified the essence of the following concepts: "culture", "creativity", "culturological approach ", formulated the authorial definition of the concept "cultural personality of the teacher." The feasibility of the culturological approach in the learning process in the After-Diploma Institute has been justified. The autor has exposed the usage of cultural orientation in teaching complex, which promotes the development of the teacher’s individuality and his cultural activity in the system of after-diploma education. Key words: culture, culturological approach, cultural personality of the teacher, after-diploma education, creativity.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/594
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 26 - 2013



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.