Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61074
Title: | Interactive English language teaching |
Other Titles: | Інтерактивне навчання англійської мови |
Authors: | Makukhina, S. V. |
Keywords: | method, group work, interaction, communication, teaching, метод, групова робота, взаємодія, комунікація, навчання |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Makukhina, S. V. Interactive English language teaching / S. V. Makukhina // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Т. 2, вип. 20. – С. 40–44. – Бібліогр.: с. 44 (4 назви); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/20/part_2/7.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | It is known that trends in the expansion of international cooperation, and respectively, intercultural communication,
have led to the emergence of new requirements for future specialists: be active participants in a foreign language
professional communication, perfectly master the rules of speech behavior during communicative process. Thus,
scientists and teachers of higher education are faced with the problem ensuring the highest level of formation of language
competence. The article is devoted to a number of important tasks that are solved when using interactive teaching
methods in the classroom in English. It is shown that the purposeful and systematic use of interactive methods in
educational process makes it possible to create a productive educational environment for effective learning of foreign
languages, forms communicative competence, providing comfortable conditions for the cognitive activity of students,
their self-realization and self-improvement. The article analyses methods of language teaching as a generalized set
of accomplishing linguistic objectives. Methods tend to be concerned with teacher and student roles and behaviors
and with features as linguistic and subject matter objectives, sequencing, and materials. The considerable attention is
paid to group work as central to maintaining linguistic interaction in the classroom. The article discusses the advantages,
some problems to overcome in successful group work, different kinds of tasks and some rules for successful group
work. The use of the method of working in small groups made it possible to increase the effectiveness of teaching,
develop the creative activity of students and show an individual approach to teaching. Using an interactive approach
in the process training is the need to improve the system education, increasing student motivation to learn English
language, the introduction of new effective techniques in teaching. Відомо, що тенденції розширення міжнародного співробітництва й міжкультурної комунікації призвели до появи нових вимог до майбутніх спеціалістів: бути активними учасниками іншомовного професійного спілкування, досконало володіти правилами мовленнєвої поведінки під час комунікативного процесу. Таким чином, перед науковцями та викладачами закладів вищої освіти постає проблема забезпечення найвищого рівня сформованості мовної компетенції. Стаття присвячена низці важливих завдань, які вирішуються при використанні інтерактивних методів навчання на заняттях англійської мови. У статті наголошується на тому, що цілеспрямоване й систематичне використання інтерактивних методів у навчально-виховному процесі дає змогу створити продуктивне освітнє середовище для ефективного вивчення іноземних мов, формує комунікативну компетентність, забезпечуючи комфортні умови для пізнавальної діяльності здобувачів, їх самореалізації та самовдосконалення. Аналізується методика навчання мови як узагальнена сукупність досягнення лінгвістичних завдань. Методи, як правило, стосуються ролей і поведінки вчителя і студента, а також таких особливостей, як мовні та предметні цілі. Значна увага приділяється груповій роботі як центральній у підтримці мовної взаємодії на занятті. Розглядаються переваги, проблеми, які необхідно подолати в груповій роботі, різні види завдань і деякі правила успішної групової роботи. Використання методу роботи в малих групах дає змогу підвищити ефективність навчання, розвинути творчу активність учнів і виявити індивідуальний підхід до навчання. Зроблено акцент на тому, що інтерактивний підхід у процесі навчання передбачає необхідність удосконалення системної освіти, підвищення мотивації студентів до вивчення англійської мови, упровадження нових ефективних прийомів у навчанні. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61074 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | 2021 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 20 (Том 2) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
INTERACTIVE ENGLISH LANGUAGE TEACHING.pdf | 405.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.