Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/6110
Title: Особливості розвитку і становлення професійної педагогічної освіти на Закарпатті у другій половині ХІХ – початок ХХ століття
Other Titles: Peculiarities of development and formation of professional pedagogical education in Transcarpathian region in the second part of XIX – the beginning of XX century
Authors: Дацків, Ірина Євгенівна
Keywords: професійна педагогічна освіта, учительська семінарія, культурно-освітня діяльність, самоідентифікація
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Дацків, І. Є. Особливості розвитку і становлення професійної педагогічної освіти на Закарпатті у другій половині ХІХ – початок ХХ століття / І. Є. Дацків // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / [редкол.: Козубовська І.В. (гол. ред.) та ін.]. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2011. – Вип. 22. – С. 37–39. – Бібліогр.: с. 39 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглядаються особливості розвитку і становлення професійної педагогічної освіти на Закарпатті у другій половині ХІХ – початок ХХ століття і визначаються позитивні та негативні наслідки перебування під владою Австро-Угорщини. Ключові слова: професійна педагогічна освіта, учительська семінарія, культурно-освітня діяльність, самоідентифікація.
The author of the article has considered the peculiarities of the development and formation of the professional pedagogical education in Transcarpathian region in the second part of XIX-the beginning of XX century and has determined the positive and negative results of being under the rule of Austro-Hungary. Key words: the professional pedagogical education, teacher training college, the cultural-educational activity, self-identification.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/6110
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 22 - 2011



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.