Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61754
Название: | Реалізація інклюзивної освіти в ЄС: досвід Румунії |
Авторы: | Кляп, Маріанна Іванівна |
Ключевые слова: | інклюзивна освіта в Румунії, інклюзивне освітнє середовище, діти із соціально вразливих груп, діти ромської народності, діти із психофізичними порушеннями |
Дата публикации: | 2023 |
Издательство: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Кляп М.І. Реалізація інклюзивної освіти в ЄС: досвід Румунії. Педагогічні науки: теорія і практика. № 2 (46), 2023. 142 с. – С. 122-129. |
Серия/номер: | 2 (46); |
Краткий осмотр (реферат): | У статті детально проаналізовано досвід запровадження і реалізації інклюзивних підходів у системі освіти Румунії, вказано на суттєві відмінності інклюзивного навчання в Румунії від досвіду України. Описано можливості використання грантової підтримки з країн Євросоюзу для удосконалення навчально-корекційної роботи у закладах з інклюзивним навчанням. Ґрунтовно розкрито шляхи використання інклюзивного навчання для покращення надання освітніх послуг дітям із соціально вразливих груп, окремих національних спільнот та із психофізичними порушеннями. Демонструється втілення головної ідеї інклюзивної освіти: від інтегрування в школі – до інтегрування у суспільство. Показано, що ефективна підтримка цього процесу можлива за умови адекватних навчальних програм, належної організації освітнього процесу, використання сучасних методів навчання. Зазначено, що особливістю інклюзивного навчання в Румунії є надання підтримки, крім дітей з порушеннями психофізичного розвитку, дітям з певних народностей (ромам) та із малозабезпечених сімей. Завдяки інтеграційним процесам не тільки покращився доступ дітям з цих груп до дошкільної та шкільної освіти, а також зменшено кількість осіб, що достроково покидають освітній процес, розширено можливості здобуття молоддю цих груп повної середньої та вищої освіти, а також їх працевлаштування при наявності необхідного рівня знань. Описано специфіку надання корекційно-освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в залежності від типу закладу – спеціального або інклюзивного, проаналізовано навчальні плани різних закладів освіти. Підкреслено можливість використання деяких аспектів досвіду інклюзії в Румунії в українській освіті. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61754 |
ISSN: | 2786-5622 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри фізичної реабілітації |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Інклюзія в Румунії 05.23.docx | article | 56.22 kB | Microsoft Word XML | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.