Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61754
Назва: | Реалізація інклюзивної освіти в ЄС: досвід Румунії |
Автори: | Кляп, Маріанна Іванівна |
Ключові слова: | інклюзивна освіта в Румунії, інклюзивне освітнє середовище, діти із соціально вразливих груп, діти ромської народності, діти із психофізичними порушеннями |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Кляп М.І. Реалізація інклюзивної освіти в ЄС: досвід Румунії. Педагогічні науки: теорія і практика. № 2 (46), 2023. 142 с. – С. 122-129. |
Серія/номер: | 2 (46); |
Короткий огляд (реферат): | У статті детально проаналізовано досвід запровадження і реалізації інклюзивних підходів у системі освіти Румунії, вказано на суттєві відмінності інклюзивного навчання в Румунії від досвіду України. Описано можливості використання грантової підтримки з країн Євросоюзу для удосконалення навчально-корекційної роботи у закладах з інклюзивним навчанням. Ґрунтовно розкрито шляхи використання інклюзивного навчання для покращення надання освітніх послуг дітям із соціально вразливих груп, окремих національних спільнот та із психофізичними порушеннями. Демонструється втілення головної ідеї інклюзивної освіти: від інтегрування в школі – до інтегрування у суспільство. Показано, що ефективна підтримка цього процесу можлива за умови адекватних навчальних програм, належної організації освітнього процесу, використання сучасних методів навчання. Зазначено, що особливістю інклюзивного навчання в Румунії є надання підтримки, крім дітей з порушеннями психофізичного розвитку, дітям з певних народностей (ромам) та із малозабезпечених сімей. Завдяки інтеграційним процесам не тільки покращився доступ дітям з цих груп до дошкільної та шкільної освіти, а також зменшено кількість осіб, що достроково покидають освітній процес, розширено можливості здобуття молоддю цих груп повної середньої та вищої освіти, а також їх працевлаштування при наявності необхідного рівня знань. Описано специфіку надання корекційно-освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в залежності від типу закладу – спеціального або інклюзивного, проаналізовано навчальні плани різних закладів освіти. Підкреслено можливість використання деяких аспектів досвіду інклюзії в Румунії в українській освіті. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61754 |
ISSN: | 2786-5622 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Інклюзія в Румунії 05.23.docx | article | 56.22 kB | Microsoft Word XML | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.