Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61839
Title: Неологізми – новотвори в мові сучасного медіа – тексту
Other Titles: Neologisms (new coinages) in thе contemporary mеdіа tехt language presentаtion
Authors: Шаповалова, Галина Валентинівна
Issue Date: 2003
Publisher: ПП "Ліра"
Citation: Шаповалова, Г. Неологізми – новотвори в мові сучасного медіа – тексту/ Г. Шаповалова // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія; збірник наукових праць / В.В. Барчан (гол. ред.), Л.О. Белей, Ю.М. Бідзіля та ін. – Ужгород: Підприємство "Ліра", 2003. – Вип. 7. – С. 105–112. – Бібліогр.: с. 112 (13 назв). – Рез.– англ.
Abstract: One of the main ways of the innovation of the vocabulary of the contemporary media texts is derivation and lexemes formation are the following: affixation (prefixation and suffixation), stem compounding, abbreviation and lexico-semantic changes. Besides, in the contemporary mass media the process of extention of meaning side bу side with the primary semantic charge in already existing words is observed.
Description: https://drive.google.com/file/d/128ur67spXthY5qB25gd_G-uR6MJ1Uptl/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61839
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 7 – 2003

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тит. Філ. Вип. 7 2003.pdf137.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.