Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61905
Название: | Principles of selection of educational texts for students of Chinese universities who study Ukrainian as a specialty |
Другие названия: | Принципи відбору навчальних текстів для студентів китайських університетів, які вивчають українську мову як спеціальність |
Авторы: | Yuanyuan, Gao Yaremchuk, I. V. |
Ключевые слова: | Ukrainian language, educational text, selection criteria, authentic text, cultural aspect of reading, linguistic aspect of reading, українська мова, навчальний текст, критерії відбору, автентичний текст, культурологічний аспект читання, лінгвістичний аспект читання |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Видавничий дім "Гельветика" |
Библиографическое описание: | Gao, Yuanyuan Principles of selection of educational texts for students of Chinese universities who study Ukrainian as a specialty / Yuanyuan Gao, I. V. Yaremchuk // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 23. – С. 58–61. – Бібліогр.: с. 60–61 (11 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_1/10.pdf |
Серия/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Краткий осмотр (реферат): | In the article analyses the selection of textbooks for Chinese students majoring in Ukrainian, the structure of passages
and grammar knowledge are reflected within. In traditional classrooms, teachers organize activities mainly around passages
in the textbooks while consolidate knowledge through after-class practice. Reading, as the core of language acquisition,
can guarantee the accumulation of language experience, which is also the prerequisite of oral competence that can free
learners from sub-conscious attention due to the repetition of the same language unit and further help them acquire
the grammatical rule of word usage. In philological reading, the objective of analysis and interpretation is cultural and country
information, and the goal is to know the culture of the people through the knowledge and the study of texts of their
language. Linguistic reading is aimed at learning your own language through in-depth reading. Therefore, the teaching
texts for first-year students must meet the following requirements: exemplary (maximum compliance of the text in content
and form with the general methodological concept of training); accessibility (the language side of the educational texts
should not complicate their understanding; the language training of students and the stage of study are also taken into
account); cognitive value of the educational text; the level of novelty of information; scientificity of the text; art of the text.
In our opinion, it is necessary to take into account the above requirements when selecting educational texts, so that
students can achieve optimal assimilation of a separate grammatical topic and master the maximum possible amount
of lexical material. With that, this paper sets the standard for choosing passages for textbooks, namely national conditions
and culture of Ukraine and Ukrainian linguistic points for the very beginners. Статтю присвячено проблемі відбору навчальних текстів для формування україномовної лексичної компетенції у студентів китайських університетів, які вивчають українську мову як спеціальність. У методиці навчання іноземним мовам найбільш традиційною формою подання навчального матеріалу з метою його подальшого закріплення у системі вправ є викладання та вивчення мови за навчальними текстами. Читання є важливим за своєю психологічною природою як мовленнєва діяльність забезпечує накопичення позитивного мовного досвіду, наявність якого є необхідною умовою правильного усного мовлення, без залучення свідомої уваги читача завдяки багаторазовій повторюваності мовних одиниць у різноманітних контекстах, завдяки чому у свідомості читача уточнюються семантичні межі і норми вживання лексичних одиниць (сполучуваність, наповнення граматичних структур, співвіднесення з різноманітними ситуаціями спілкування). Крім цього, опрацювання навчальних текстів є уже знайомим для студентів із шкільних років. У статті виділено основні критерії для відбору навчальних текстів, описано поняття автентичного тексту. Охарактеризовано також культурологічний та лінгвістичний аспекти читання, які впливатимуть на відбір навчальних текстів для першого курсу. При філологічному читанні об’єктом аналізу та інтерпретації є культуро- та країнознавча інформація, а метою – пізнання культури народу через пізнання його мови і вивчення текстів цією мовою. Лінгвістичне читання скероване на вивчення власне мови через поглиблене читання і вивчення текстів цією мовою. Навчальні тексти для студентів першого курсу повинні відповідати таким вимогам як: зразковість (максимальна відповідність тексту за змістом і за формою до загальної методичної концепції навчання); доступність (мовна сторона навчальних текстів не повинна утруднювати їх розуміння, до уваги береться також мовна підготовка студентів та етап навчання); пізнавальна цінність навчального тексту; рівень новизни інформації; науковість та художність тексту. На нашу думку, відбирати навчальні тексти потрібно із врахуванням вищезгаданих вимог, завдяки чому можна досягти оптимального засвоєння окремої граматичної теми, забезпечити оволодіння максимально можливою кількістю лексичного матеріалу. Також проаналізовано навчальні тексти у підручниках української мови як іноземної та проблеми, які виникають при використанні вищезгаданих підручників для китайських студентів. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61905 |
ISSN: | 2663-4899 |
Располагается в коллекциях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 1 2022 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
PRINCIPLES OF SELECTION OF EDUCATIONAL TEXTS FOR STUDENTS.pdf | 438.47 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.