Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62825
Title: | Образ ділової жінки в тексті сучасного американського роману |
Other Titles: | The character of a businesswoman in a contemporary American novel |
Authors: | Марчишина, А. А. Хоптяр, А. О. |
Keywords: | бізнес, гендер, ділова жінка, лінгвальний, маскулінний, текст, фемінний, business, gender, businesswoman, lingual, masculine, text, feminine |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Марчишина, А. А. Образ ділової жінки в тексті сучасного американського роману / А. А. Марчишина, А. О. Хоптяр // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 26. – С. 81–86. – Бібліогр.: с. 85–86 (15 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/26/part_2/14.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | Стаття висвітлює вербальну сигніфікацію образу ділової жінки в сучасному американському романі. Прослідковано історико-соціальні витоки фемінної бізнесової активності, змістове наповнення суспільно-психологічного
феномену ділової жінки і його теперішнє тлумачення. З’ясовано етимологічні та парадигмальні основи ключових
термінопозначень, їхні стилістичні й семантичні особливості, узуальний статус. Матеріалом дослідження слугували
тексти двох американських романів початку ХХІ ст., в образній системі яких переважну більшість складають фемінні
персонажі. Світ ділової активності представлено крізь призму участі жінок у ньому; при цьому жінки одночасно
спричинюють розгортання сюжету й ведуть оповідь. Лінгвальні маркери відтворюють бізнесвумен у кількох ракурсах: онтологія і специфіка «фемінного» бізнесу і його відмінність від «маскулінного»; службова ієрархія, кар’єрне
зростання, функціонування офісу й управління виробничим процесом; зовнішність та її залученість у досягнення
професійного успіху; особистісні якості, їхнє формування і трансформація; встановлення і кореляція балансу між
особистим життям і фаховою зайнятістю; стосунки з клієнтами й підлеглими, конкурентами й партнерами; статусні
атрибути, теоретичні знання, практичні вміння, навички і звички, побутові умови. Стаття констатує гендероване
забарвлення світу бізнесу, яке, однак, поступово нівелюється зростанням фемінного чинника у ньому, набуттям
паритетного становища та егалітарності серед керівних посад між бізнесвумен із безнесменами. Послаблення
андроцентризму у діловій царині спровокувало його віддзеркалення у текстах художньої літератури. Аналізовані
тексти сигналізують про зміщення фокусу в зображенні персонажів зі статево зумовленими чи традиційно приписуваними рисами до їхнього соціокультурного вияву, тобто, до гендерної експлікації. Зазначені акценти потрактовані
авторами зі стриманою іронією та добірним використанням різнорівневих мовних одиниць. The paper considers verbal signification of a businesswoman in the texts of contemporary American novels. Feminine business activity is stated to derive from historical and social roots. The phenomenon of a businesswoman comprises its conceptual meaning whose interpretation is constantly updated. There are terms used to identify the analysed object which differ morphologically, semantically, and stylistically. The paper studies the texts of two American novels of the early 21st century where women characters prevail in the system of images. Business activity is viewed from the female perspective; here, women both develop the plot and narrate the story. Lingual markers identify a businesswoman from some aspects: ontology and specifics of “feminine” business and its difference from the “masculine” one; business hierarchy, career and promotion, office functioning and management; appearance and its importance in professional success; personal traits, their coining and transformation; relations with partners and competitors, clients and subordinates; status attributes, professional knowledge, skills and habits, housekeeping. The paper states gender colouring of the business world which is gradually effaced by the increase of female involvement, acquiring of gender equality of status in business stratification and egalitarianism in distributing of top management positions between businessmen and businesswomen. Weakening of androcentric bias in business resulted in its mirroring in fiction. The novels under analysis signal shifting of the focus in representing characters from describing their born sex peculiarities to socially and culturally acquired (gender) or traditionally attributed qualities. These are revealed in the authors’ individual styles, with discreet irony and appropriate lingual units. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62825 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 26 Том 2 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОБРАЗ ДІЛОВОЇ ЖІНКИ В ТЕКСТІ СУЧАСНОГО АМЕРИКАНСЬКОГО РОМАНУ.pdf | 535 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.