Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/636
Назва: | Естетика соціалістичного реалізму у фільмовій обробці життєпису Тараса Шевченка (між мистецтвом і кітчем) |
Інші назви: | Aestheics of socialistic realism in cinematisation of Taras Sevcenko’s biography (between the art and kitsh) |
Автори: | Грегорчак, Павол Дов’як, Радослав |
Ключові слова: | Тарас Шевченко, Ігор Савченко, соціалістичний реалізм, мистецтво, кітч, історичний оптимізм, позитивний герой |
Дата публікації: | 2014 |
Видавництво: | Видавництво УжНУ "Говерла" |
Бібліографічний опис: | Грегорчак, П. Естетика соціалістичного реалізму у фільмовій обробці життєпису Тараса Шевченка (між мистецтвом і кітчем) [Текст] / П. Грегорчак, Р. Дов’як // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Філологія. Соціальні комунікації / ред. кол. Г.В. Шумицька (голова). – Ужгород: Говерла, 2014. – Вип. 1 (31) : (Збірник укладено за матеріалами Міжнародної наук.конференції "Т.Шевченко-володар у царстві духа"(25-26 лютого 2014 року,Ужгород) присвяч. 200-літтю від дня народження Т. Шевченка). – С. 79–83. – Бібліогр.: с. 82 (6 назв). |
Серія/номер: | Філологія. Соціальні комунікації; |
Короткий огляд (реферат): | Фільмова обробка життєпису Тараса Шевченка (режисер Ігор Савченко) датована роком 1951. Пе- рвісний український варіант не зберігся, лише російська мутація з року 1964. Фільм відбиває не лише риси соціаліс- тичного реалізму, але й історіографічні деформації соціалістичного літературознавства. Авторська робота є ціле- спрямована й з точки зору актуальних оцінок життя й творчості Т. Шевченка, їй притаманна велика міра не- об’єктивности. В статті на ґрунті естетичних категорій мистецва й кітчу оцінюємо не лише поетику соцреалістично- го мистецтва й методологію тенденційних літературознавчих засобів, але й їхні наслідки на рецепцію Т. Шевченка в культурному середовищі. Ключові слова: Тарас Шевченко, Ігор Савченко, соціалістичний реалізм, мистецтво, кітч, історичний опти- мізм, позитивний герой. |
Опис: | The cinematisation of Taras Sevcenko’s biography directed by Igor Sаvcenko was dated in 1951. The original Ukrainian variant has not been preserved; only its Russian variant dated 1964. Not only the Науковий вісник Ужгородського університету, 2014 83 reminiscences of socialistic realism’s poethics, but also the historyographic deformation of socialistic literary science are reflected in the movie. Authors’ approach (script and direction) aimed by the view of present evaluation of T. Sevcenso’s individuality show the significant signs of inobjectivity. In this study, on the background of the art/kitsh categories, not only the poethics of socialistic realism and tendentious methodology of literary approaches, but also the impacts to cultural public’s reception of T. Sevcenko are evaluated. Key words: Taras Shevchenko. Igor Savchenko. Socialistic realism. Art. Kitsh. Historical optimism. Positive hero. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/636 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові вісники УжНУ Серія: Філологія. Соціальні комунікації Випуск 1(31) - 2014 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЕСТЕТИКА СОЦІАЛІСТИЧНОГО РЕАЛІЗМУ У ФІЛЬМОВІЙ.pdf | 171.11 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.