Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64163
Title: Інтерактивні методи навчання на уроках української мови
Other Titles: Interactive methods of learning in Ukrainian language lessons
Authors: Бойко, О. В.
Шевченко, Т. В.
Keywords: інтерактив, інтерактивний, метод, методи навчання, інтерактивні методи навчання, інтерактивне навчання, уроки української мови, interactive, interactive, method, teaching methods, interactive teaching methods, interactive teaching, Ukrainian language lessons
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Бойко, О. В. Інтерактивні методи навчання на уроках української мови / О. В. Бойко, Т. В. Шевченко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 32. – С. 9–14. – Бібліогр.: с. 14 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/32/part_1/3.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті проаналізовано інтерактивні методи навчання на уроках української мови; висвітлено теоретичний аспект теми дослідження. Визначено, що саме завдяки вивченню української мови в учнів відбувається розвиток їхньої особистості, формування мовленнєвої культури, комунікативної компетентності, гуманістичного світогляду, високої моралі, активної громадянської позиції, естетичних смаків, ціннісних орієнтацій тощо. Створення гармонійної, всебічно розвиненої особистості, яка вміє грамотно висловити свою думку – одне з найголовніших педагогічних завдань цього предмету. У статті наголошено, що навчати української мови, особливо в наш час, – це дуже складне завдання, адже воно передбачає надання учням не тільки певного обсягу теоретичних відомостей з української мови, але й ефективного формування належного рівня морально-естетичного розвитку учнів, культури усного і писемного мовлення та поведінки. Незважаючи на те, що традиційні технології навчання досі не втратили свою методичну цінність, у досягненні окреслених завдань сьогодні допоможуть інтерактивні методи навчання, якими все більше цікавляться вчені та методисти, про що свідчить аналіз психолого-педагогічної, навчально-методичної та наукової літератури. Саме цими методами послуговуються вчителі у своїй професійній педагогічній діяльності, яка стає більш ефективною в умовах дистанційного навчання, що є потребою сьогодення. Послуговування інтерактивними методами і прийомами на уроках української мови робить процес здобуття знань учнями усвідомленим та неабияк підвищує якість навчання. У статті подано методичні рекомендації щодо застосування методів інтерактивного навчання на уроках української мови, описано особливості та розроблено методичні матеріали щодо використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови в сучасних загальноосвітніх навчальних закладах. Перспективу роботи вбачаємо у можливості подальших досліджень ефективності використання інтерактивних методів навчання педагогами та студентами-практикантами гуманітарних факультетів вищих навчальних закладів, зокрема й під час проходження педагогічної практики.
The article analyzes interactive teaching methods in Ukrainian language classes; the theoretical aspect of the research topic is covered. It was determined that it is thanks to the study of the Ukrainian language that students develop their personality, the formation of speech culture, communicative competence, humanistic worldview, high morals, active citizenship, aesthetic tastes, value orientations, etc. The creation of a harmonious, comprehensively developed individual who knows how to express his opinion competently is one of the most important pedagogical tasks of this subject. The article emphasizes that teaching the Ukrainian language, especially in our time, is a very difficult task, because it involves providing students with not only a certain amount of theoretical information on the Ukrainian language, but also the effective formation of the appropriate level of moral and aesthetic development of students, the culture of oral and written speech and behavior. Despite the fact that traditional learning technologies have still not lost their methodological value, interactive learning methods, which are increasingly interested in scientists and methodologists, will help in achieving the outlined tasks today, as evidenced by the analysis of psychological-pedagogical, educational-methodical and scientific literature. It is these methods that teachers use in their professional pedagogical activity, which becomes more effective in the conditions of distance learning, which is the need of today. The use of interactive methods and techniques in Ukrainian language lessons makes the process of knowledge acquisition conscious by students and significantly increases the quality of education. The article presents methodological recommendations for the use of interactive teaching methods in Ukrainian language lessons, describes the features and developed methodical materials for the use of interactive teaching methods in Ukrainian language lessons in modern general educational institutions. We see the perspective of the work in the possibility of further research into the effectiveness of the use of interactive teaching methods by teachers and students-interns of humanities faculties of higher educational institutions, in particular, during pedagogical practice.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64163
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 32 Том 1 2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.